راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانیان غیر مقیم در پارک فناوری پردیس

چهار کارآفرین و متخصص ایرانی مقیم خارج از کشور، در قالب طرح همکاری با متخصصان و دانشمندان برجسته ایرانی غیر مقیم بنیاد ملی نخبگان، شرکت‌های دانش‌بنیان خود را در پارک فناوری پردیس راه‌اندازی کردند.

به گزارش صبح پردیس از پارک فناوری پردیس، امین رضا خالقیان مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل پارک فناوری پردیس گفت: این ایرانیان متخصص از کشورهای کانادا، آمریکا و سوئد در پارک و مرکز رشد فناوری نخبگان عضو شده‌اند و اقدام به تأسیس شرکت و کسب‌وکار دانش‌بنیان در ایران کرده‌اند.
وی ادامه داد: دو شرکت دانش‌بنیان تأسیس‌شده توسط این دانشمندان، در حوزه‌های اپتیک و لیزر، فناوری‌های مرتبط با حسگرهای اولتراسونیک، خدمات ارزش‌افزوده و نرم‌افزار تلفن همراه و تحقیقات و تولید مدل‌های کشت سلولی پیشرفته و مهندسی بافت فعالیت می‌کنند.
خالقیان افزود: دو شرکت دیگر که در مرکز رشد فناوری نخبگان مستقرشده‌اند نیز به توسعه نرم‌افزارهای مختلف در حوزه سلامت و لرزه‌نگاری می‌پردازند.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از 100 جلسه با ایرانیان متخصص غیر مقیم به‌منظور جذب دانشمندان و متخصصان برای انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به کشور و همچنین ایجاد ارتباط مؤثر با آنها برگزارشده است.
وی گفت: در قالب طرح بنیاد ملی نخبگان، ایرانیان غیر مقیم برای فعالیت‌های فناورانه مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان جذب پارک فناوری پردیس شده و برای آنها مزایایی چون تسهیل استقرار شرکت در پارک، اعطای تسهیلات، ارائه مشاوره، بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی به مدت 20 سال و آزاد بودن نقل‌وانتقال ارز از خارج از کشور به پارک فناوری پردیس و بالعکس در نظر گرفته‌شده است.

به گزارش صبح پردیس، پارک فناوری پردیس به‌عنوان مهم‌ترین و بزرگترین پارک فناوری کشور با مجوز شورای گسترش آموزش عالی در سال 1384 در زیرمجموعه نهاد ریاست‌جمهوری و با همکاری تعدادی از دانشگاه‌ها و مراکز علمیپژوهشی کشور باهدف تجاری‌سازی دستاوردهای فناوران و ایجاد بستر مناسب برای رشد فناوری و توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان تأسیس شد و به‌عنوان یکی از سازمان‌های زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، تاکنون بیش از 200 واحد فناور دانش‌بنیان از بین بیش از 1900 متقاضی در حوزه‌های فناوری‌های پیشرفته همچون فناوری اطلاعات و ارتباطات، زیست‌فناوری، فناوری نانو، مواد جدید، مکانیک و اتوماسیون به عضویت پذیرفته شده و این واحدهای فناور توانسته‌اند مراکز تحقیق یا دفاتر طراحی و مهندسی خود را در پارک فناوری پردیس ایجاد و مستقر نمایند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا