راه‌اندازی خط شبانه اورژانس هوایی در پردیس/ استقرار دائمی بالگرد امداد در پردیس

شهردار پردیس از احداث آشیانه دائمی بالگرد امداد و نجات و همچنین راه‌اندازی خط شبانه اورژانس هوایی در شهر پردیس با حمایت شورای اسلامی شهر خبر داد.

به گزارش صبح پردیس، محمد لاله در حاشیه بازدید از پایگاه ویژه پشتیبانی مدیریت بحران شهر پردیس که با حضور جمعی از مسئولان شهری و شهرستانی همراه شد، اظهار داشت: طی هفته گذشته حادثه تلخ و دل‌خراش زمین‌لرزه سبب جان باختن شماری از هم‌وطنان عزیزمان در مناطق غربی کشور شد.

وی افزود: بروز وقایع طبیعی ازاین‌دست، تذکری برای مردم و مسئولان قلمداد می‌شود تا در نقاط مختلف کشور، نسبت به ارتقای سطح آمادگی مقابل حوادث احتمالی مبادرت ورزند.

شهردار پردیس اضافه کرد: دراین‌بین، شهرداری پردیس با حمایت شورای اسلامی شهر و در راستای افزایش سطح آمادگی مقابل حوادث احتمالی اقدامات متعددی را اجرایی کرده و یا در دستور کار خود قرار داده است.

لاله بیان کرد: بی‌شک مهم‌ترین اقدام شهرداری پردیس در این حوزه، احداث پایگاه ویژه پشتیبانی مدیریت بحران شهر پردیس است که طی هفته دولت سال جاری افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: این طرح در زمینی به مساحت 9 هزار و 500 مترمربع اجرا شد که 6 هزار مترمربع به فضای سبز، یک هزار و 500 مترمربع محل فرود بالگرد (هلی پد)، یک هزار و 250 مترمربع راه‌های دسترسی و 750 مترمربع به سوله‌های ضلع شمالی آن اختصاص‌یافته است.

شهردار پردیس با اشاره به دلایل انتخاب محل احداث این پایگاه خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دلیل انتخاب محل احداث طرح یادشده، استقرار در مرکز ثقل و نقطه مرکزی فازهای هشت، 11، پنج، 9 و مسیرهای منتهی به آزادراه تهران – پردیس و جاده قدیم تهران – شمال است تا پوشش لازم در مواقع بروز بحران‌های احتمالی میسر شود.

لاله از احداث دومین پایگاه ویژه پشتیبانی مدیریت بحران در شهر پردیس خبر داد و گفت: در صورت فراهم‌سازی مقدمات لازم و همچنین تخصیص بودجه کافی دومین پایگاه ویژه پشتیبانی مدیریت بحران شهر پردیس نیز احداث خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این پایگاه، مرکز «هلی پرت» و آشیانه‌ای برای استقرار دائمی و 24 ساعته یک دستگاه بالگرد امداد و نجات در نظر گرفته می‌شود.

شهردار پردیس افزود: علاوه بر این، طبق اعلام مسئول اورژانس شهرستان پردیس به نقل از مسئولان مرکز هلی‌کوپتری اورژانس کشور، بالگرد اختصاصی به شهرستان پردیس دارای امکان پرواز در شب خواهد بود؛ بدین ترتیب پردیس در زمره چند شهر برخوردار از خط شبانه اورژانس هوایی قرار می‌گیرد.

لاله گفت: با فراهم‌سازی امکانات مذکور در پردیس، شهروندان مصدوم و بدحال طی شبانه‌روز حداکثر 10 دقیقه با بیمارستان‌های جنرال و مراکز تخصصی پزشکی پایتخت فاصله‌دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا