راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در شهرستان پردیس

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پردیس به ضرورت ارائه خدمات کتابخانه‌ای به همه مردم فرهنگ دوست شهرستان اشاره کرد و خواستار حمایت ادارات برای راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس په نقل از خبرگزاری تهران نیوز، عصر امروز سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان پردیس به ریاست محسن قضاتلو فرماندار شهرستان و با حضور علی زندوکیلی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران و دیگر اعضا در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته و پیگیری مصوبات جلسه قبل، به پراکندگی جمعیت در شهرستان و ضرورت ارائه خدمات کتابخانه‌ای به همه مردم فرهنگ دوست شهرستان اشاره کرد و خواستار حمایت ادارات برای راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار شد.

ترویج و توسعه کتابخوانی و بروز اتفاقات خوب فرهنگی

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران نیز در ادامه حضور نماینده عالی دولت در این شهرستان به عنوان رئیس جلسات، انجمن کتابخانه‌ها را نشان‌دهنده اهمیت این موضوع دانست و بیان کرد: مشارکت و هم‌افزایی با دیگر دستگاه‌ها و تصویب مصوبات فرهنگی و پیگیری مستمر و مفید آنها می‌تواند سبب ترویج و توسعه کتابخوانی و بروز اتفاقات خوب فرهنگی در سطح شهرستان باشد.

افزایش سواد رسانه‌ای و فرهنگی مردم با کتابخوانی

محسن قضاتلو فرماندار پردیس نیز هنجارسازی از راه فرهنگ کتابخوانی را یک اولویت در حوزه اجتماعی و فرهنگی دانست و اظهار کرد: اگر فرهنگ کتابخوانی گسترش یابد و این موضوع یک ارزش محسوب شود سواد رسانه‌ای و فرهنگی مردم افزایش پیدا خواهد کرد، جهاد تبیین در شهرستان جریان پیدا کرده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز ادامه‌ دار و موثر خواهد بود.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهره‌مندی از ظرفیت ارزشمند کتابخانه‌ها را مهم خواند و ضمن تاکید بر تاثیرگذاری فعالیت کتابخانه‌ها در نقاط مختلف شهرستان، ترویج کتابخوانی و توسعه فضای کتابخانه‌ها را اقدامی ارزشمند و نیازمند به توجه ویژه مسئولان دانست.

در ادامه و پس از تبادل نظر حاضران، مقرر شد اقدامات لازم در خصوص تعمیر و بازسازی کتابخانه امامت بومهن در اسرع وقت انجام پذیرفته است و شرکت عمران شهر پردیس نیز در خصوص تعیین مکان و ارائه طرح اولیه کتابخانه مرکزی شهرستان اقدامات لازم را انجام دهد.

صدور مجوزهای لازم توسط انجمن برای استفاده از نظر مشاور پیرامون مطالعه و بررسی طرح مقاوم‌سازی کتابخانه‌ها و تعیین تکلیف وضعیت تحویل زمین و ساخت کتابخانه در شهر سعیدآباد توسط شهرداری با هماهنگی اداره کتابخانه‌های شهرستان از مصوبات این جلسه بود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا