ذخیره ۴ هزارتن نمک و ماسه و رژه یگان خودرویی برف‌روبی در پردیس

شهردار پردیس گفت: ۳ هزارتن نمک و یک هزارتن ماسه و ۱۱ هزار بسته کیسه نمک خریداری و برای بارش‌ برف و باران ذخیره سازی شده‌است و برای اعلام آمادگی در مقابل بارش‌ها رژه یگان خودرویی ستاد برف‌روبی نیز در منطقه صورت گرفت.

به گزارش صبح پردیس، مرتضی همتی اظهار کرد: ۶ دستگاه نمک پاش مکانیزه، ۶ دستگاه کامیون و خاور نمک پاش دستی، ۴ دستگاه لودر، ۲ دستگاه گریدر، یک دستگاه بیل مکانیکی ،۲ دستگاه بابکت، یکصد سطل نمک، تجهیزات تأمین شده در ستاد برفروبی شهرداری پردیس هستند.

وی با اشاره به سرفصل‌های خدمات ستاد برف روبی شهرداری پردیس با تاکید بر استفاده کمتر از نمک برای حفاظت از محیط زیست، افزود: شناسایی نقاط بحرانی، اصلاح هندسی، بازسازی جداول، لایروبی انهار و مسیل‌ها، تجهیز یگان خودرویی، ذخیره نمک مورد نیاز در سه مرکز نگهداری، تهیه بسته‌های شن ونمک و استقرار در جعبه‌های جانمایی شده در سطح شهر برای فصل پیش رو در دست اقدام و اجرا است.

شهردار پردیس با بیان اینکه ستاد برف روبی شهرداری پردیس به دلیل بارش‌های فصلی زودتر از موعد، خدمات خود را آغاز کرده، ادامه داد: شهر پردیس به مانند دیگر نقاط شمالشرق استان تهران به دلیل اقلیم کوهستانی و آب و هوای نسبتاً سرد، کمی زودتر شاهد کاهش دما و بارش آسمانی است.

همتی تصریح کرد: ستاد برف روبی شهرداری پردیس همچون سنوات گذشته با محوریت دو نکته مهم، جلوگیری از بروز اختلال در رفت و آمد شهروندان هنگام بارش برف و استفاده حداقلی از نمک خدمات رسانی می‌کند.

*رژه یگان خودرویی ستاد برف روبی پردیس

وی با اشاره به رژه یگان خودرویی ستاد برف روبی پردیس در روزهای گذشته بیان کرد: این رژه به منظور نمایش توانمندی‌های این مجموعه و آرامش بخشی به شهروندان بابت ارائه خدمات شایسته به هنگام بارش نزولات آسمانی برگزار شد.

شهردار پردیس افزود: از شهروندان گرامی درخواست و انتظار داریم که با استفاده از زنجیر چرخ و لاستیک یخ شکن، یاریگر شهرداری پردیس در راستای استفاده کمتر از نمک و با هدف آسیب رسانی کمتر به محیط زیست، فضای سبز، سفره‌های آب زیرزمینی و همچنین آسفالت معابر باشند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا