دپوی زباله از بومهن جمع شد

پس از سال‌ها ۸ هزار ساکن شهرک بهار طلائیه بومهن از بوی مشمئز کننده زباله رها شدند.

به گزارش صبح پردیس، به نقل از خبرگزاری فارس، بالاخره پس از سال‌ها انتظار و اعتراض مردم طی مراسمی با حضور مسؤولان شهری و شهرستانی آئین جمع‌آوری بارانداز زباله شهرک بهار طلائیه بومهن به طور نمادین با خروج آخرین کامیون انتقال زباله از این محل برگزار شد.

طی هفته‌های اخیر شهرداری بومهن با انتخاب پیمانکار جدید این بارانداز را با آهک ضدعفونی کردند تا ۸ هزار نفر ساکنان شهرک بهار دیگر هوایی پاک را استنشاق کنند.

*زباله دیگر به این محل باز نمی‌گردد

عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در خصوص این اقدام، اظهار کرد: سال‌های زیادی ساکنان شهرک بهار طلائیه بوی ناخوشایند و آزاردهنده زباله را تحمل می‌کردند و با انتقال این مرکز دپوی موقت زباله دیگر ساکنان بوی بد زباله را استنشاق نمی‌کنند.

*۶۰ تن زباله روزانه به دماوند منتقل می‌شود

حسین موسوی شهردار بومهن در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز آخرین کامیون زباله این محل بارگیری و از این پس هیچ‌گونه زباله‌ای در این محل نگهداری نمی‌شود.

وی گفت: محل بارانداز میانی زباله در طرح تفصیلی شهری به محل تأسیسات شهری تبدیل شده و دیگر به هیچ وجه دپوی زباله در این محل نخواهیم داشت.

شهردار بومهن افزود: بیش از ۸ هزار نفر در شهرک بهار طلائیه ساکن هستند و برای بهره‌مندی بیشتر ساکنان از خدمات شهری الحاق این محل به ناحیه شهری را با کاری کارشناسی و بر اساس نیازسنجی این منطقه اجرایی خواهیم کرد.

موسوی ادامه داد: طی سال‌های اخیر در مرکز تجمع زباله شهرک طلائیه طی ۲۴ ساعت ۶۰ تن زباله جمع‌آوری می‌شد که مشکلات زیادی برای ساکنان این شهرک به وجود آورده بود اما از امروز زباله پس از گردآوری در محلات به شکل مستقیم به مرکز دفن زباله گندک در شهرستان دماوند منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا