دو روستای پردیس تجهیزات ورزشی دریافت کردند

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان پردیس گفت: اقلام تجهیز دو خانه ورزش روستایی به دهیاران روستاهای اصطلک و باغکمش واگذار شد.

به گزارش صبح پردیس، محمد سیفی روز سه شنبه با اشاره به راه اندازی دو خانه ورزش دیگر در روستاهای طاهرآباد و کرشت شهرستان پردیس طی سال گذشته، اظهار داشت: برای هر خانه ورزش روستایی یک عدد میز پینگ‌پنگ، یک عدد میز فوتبال دستی، یک عدد میز شطرنج، یک عدد دارت حرفه‌ای، ۳۰ تشک تاتامی، از سوی هیئت ورزش‌های روستایی استان تهران تخصیص داده شده است.

وی افزود: خانه‌های ورزش روستایی در اماکن بی استفاده در روستاها ساخته و یا آماده بهره برداری می‌شوند، این اماکن شامل مدارس غیر فعال، حمام‌های قدیمی و متروکه یا سوله‌ها و انبارهای بی استفاده اداره جهاد کشاورزی هستند.

سیفی با اشاره به اهمیت نقش خانه‌های ورزش روستایی در غنی سازی اوقات فراغت روستائیان خاطر نشان کرد: استعدادیابی، رشد و شکوفایی ورزشکاران جوان روستا و معرفی آنها به تیم‌های حرفه‌ای و ورزش قهرمانی برخی از مزیت‌ها و اهداف احداث خانه‌های ورزش روستایی هستند.

وی عنوان کرد: خانه‌های ورزش روستایی راهی برای کشف استعدادها ورزشی و توسعه و افزایش سرانه ورزش روستایی است.

گفتنی است، خانه‌های ورزش روستایی در مکان‌های بی استفاده در روستاها ساخته یا بازسازی و احیا می‌شوند، این اماکن پس از مرمت نسبی به دهیاری تحویل داده می‌شوند و دهیار یک نفر را به عنوان مسئول خانه ورزش به هیئتورزش روستایی معرفی می‌کند.

انشعابات خانه ورزش روستایی مانند آب و برق توسط دهیار و تأمین تجهیزات ورزشی لازم را برای جوانان و نوجوانان روستا توسط هیئت بازی‌های روستایی و بومی محلی فراهم می‌شود.

شهرستان پردیس با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا