دومین جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان پردیس به ریاست حسین آرمودیان مقدم معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از روابط عمومی فرمانداری پردیس، در ابتدای این جلسه رئیس اداره ثبت احوال با اشاره به اهمیت ثبت وقایع حیاتی و وظایف سازمان ثبت احوال در فراهم کردن آمار و اطلاعات دقیق جمعیتی به عنوان مبنایی برای برنامهریزی در عرصههای مختلف، خواستار همکاری بیشتر دستگاههای مرتبط شد و افزود: سازمان ثبت احوال تحولی گسترده در تحقق دولت الکترونیک و ارائه خدمات در بستر فضای مجازی ایجاد گرد کرده است که لازم است خدمات آن به صورت کامل اطلاع رسانی شود.
معاون فرماندار پردیس نیز ضمن تشریح وضعیت فعلی و افق جمعیتی شهرستان و مباحث مبتلا به آن، استفاده موثر از اطلاعات و آمارهای ثبت احوال و تعامل بیشتر سازمانها و نهادها با این اداره را مورد تاکید قرار داد و افزود: اداره ثبت احوال به لحاظ ارتباط با مباحث اجتماعی در برنامهریزی برای کاهش آسیبهای اجتماعی نقش دارد.
در ادامه مقرر شد نمایندگان بیمارستان ها و مراکز درمانی برای ثبت وقایع حیاتی هماهنگی بیشتری با اداره ثبت احوال داشته باشند و مسئولان آرامستان های شهرستان و دیگر تفرادی که در ثبت وقایع 4گانه نقش دارند نیز در این زمینه به طور کامل توجیه شوند.
انتهای پیام/