دولت شرایط ورود مردم به اقتصاد را فراهم کند

امام جمعه پردیس گفت: دولت باید شرایط را برای ورودِ بخشِ مردمی در قالب تعاونی‌ها و اجرای درست اصل ۴۴ قانون اساسی فراهم کند.

به گزارش صبح پردیس به نقل از خبرگزاری فارس از پردیس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی‌ امام جمعه پردیس ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی اولین نماز جمعه سال ۱۴۰۳ شهرستان پردیس، که در مسجد الغدیر فاز۴ و با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد، ضمن دعوت حضار به تقوای الهی و اشاره به آغاز شب‌های پرفضیلت و عظیم قدر، اظهار کرد: باید خود را در شب‌های قدر با قرآن صامت و ناطق، بنده واقعی خدا کنیم زیرا این شبها، شب‌های دعا و استجابت دعا است.

وی با بیان اینکه جهش تولید با مشارکت مردم چگونه محقق می‌شود، گفت: مقام معظم رهبری بعد از گذشت ۴ سال باز هم موضوع جهش در تولید را به‌عنوان شعار سال برگزیدند و این یعنی از دولت نمی‌توان توقع بالایی داشت بلکه دولت باید شرایط را برای ورودِ بخشِ مردمی در قالب تعاونی‌ها و اجرای درست اصل ۴۴ قانون اساسی فراهم کند.
امام جمعه پردیس افزود: دولت باید سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی را تأمین، به بنگاهای تولیدی در قالب تعاونی توجه، از کارآفرینان حمایت، بورس را اصلاح، به اقتصاد دانش‌بنیان توجه ویژه داشته و سیاست‌های ارزی را اصلاح کند.حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه دولت باید انحصارات در اقتصاد را رفع، و از ویژه‌خواری‌های اقتصادی و اطلاعاتی پیشگیری کند، عنوان کرد: تولید،امری تخصصی است و تولیدکننده‌های توانمندی نیز در کشور داریم و اگر تمامی مردم در چرخه تولید وارد شوند به مشکل اساسی برخواهیم خورد.وی ادامه داد: مردم باید با دنیای پس از تولیدِ تولیدکننده‌ها شریک شده و آموختن هنر، حرفه، تجارت، فروش و ایجاد زیرساخت‌های موجود آشنا شوند، زیرا این به‌مراتب منطقی‌تر و کم‌هزینه‌تر از ورود عامه مردم به عرصه پیچیده‌ تولید است.
امام جمعه پردیس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با شاعران، تاکید کرد: جنگ رسانه‌ای، چالش و درگیری اصلی، و راه حل مقابله با این چالش مهم است و رهبری نیز در جمع شاعران فرمودند که (شعر رسانه است) و امروز جنگ رسانه‌ای چالش و درگیری اصلی است.حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: قدم اوّل برای حضور در میدان جنگ رسانه‌ای، شناخت میدان نبرد، آرایش جنگی دشمن و تکنیک‌های آن است و در جنگ رسانه‌ای، بدون شناسایی دشمن، نقاط قوت و ضعف، امکانات و شگردهای او نمی‌توان موفق بود.
وی با بیان مؤلفه‌ی اساسی و اهداف راهبردی جبهه‌ استکبار در قبال جبهه‌ مقاومت اذعان کرد: انحصار رسانه‌ای یکی از ۶ داهبرد اصلی استکبار علیه مقاومت است و آخرین راه‌حل اردوگاه استکبار، بایکوت علنی و رسمی رسانه‌های انقلابی و مقاومت است.
امام جمعه پردیس افزود: در حقیقت، صاحبان ابررسانه‌ها شرخرهای درجه یکی هستند که با زمین‌زدن رسانه‌های کوچک آن‌ها را به تصاحب خود درآورده و به‌ تدریج تک‌ صدایی هولناک و فریبنده‌ای در فضای رسانه‌ای جهان حاکم می‌کنند. 
حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه نظام رسانه‌ای انقلاب باید گفتمان انقلاب و مقاومت را زنده نگه دارند، گفت: رسانه‌های انقلابی باید با هدف اوّل و بنیادین هر نوع فعالیت رسانه‌ای اعم از خبر، تحلیل، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی، موسیقی، نقاشی، کاریکاتور و غیره تصویرسازی مثبت و انسانی، گفتمان انقلاب و مقاومت را داشته باشند.
وی ادامه داد: باید امیدبخشی، نگاه روشن به آینده و نوید پی‌درپی پیروزی به‌صورت حقیقی، نه خیالی و توهمی بوده و اثر پیروزی‌ها باید در عرصه‌های داخلی دیده و طعم آن چشیده شود.
امام جمعه پردیس اضافه کرد: هدف سوم باید رفع مشکلات داخلی و چشم‌دوختن بر آرمان اصلی مقاومت (آزادی فلسطین و نابودی اسرائیل) بوده و در پایان باید تجلیل از قهرمانان میدان‌های انقلابی، نظامی، سیاسی و رسانه‌ای را در اولیت قرار داد.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا