دولت دوازدهم از نیروهای فعال، مردمی و ولایی بهره بگیرد

امام جمعه پردیس گفت: دولت دوازدهم باید از نیروهای فعال، مردمی و ولایی برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب بهره بگیرد.

به گزارش صبح پردیس؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین توسلی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته پردیس که در مسجد الغدیر شهر پردیس برگزار شد، ضمن دعوت همه مسلمین به تقوای الهی و تبریک میلاد حضرت امام رضا (ع) اظهار داشت: خداوند به برکت وجود پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل‌بیت (ع) به تمام موجودات خیروبرکت می‌دهد.

وی گفت: امام هشتم (ع) در مدینه متولد شد و به امامت رسید و پس از 20 سال امامت و اتفاقاتی تاریخی در سال‌های پایانی امامت خود، با ترفندهای مأمون به خراسان آمد.

توسلی افزود: پایان دولت یازدهم و آغاز دولت دوازدهم دیروز با مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهور منتخب در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) توسط مقام معظم رهبری کلید خورد.

امام جمعه پردیس ادامه داد: مشروعیت انتخابات ریاست جمهوری پس از تنفیذ و آرای مردم توسط ولی‌فقیه رسمیت پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر مقام معظم رهبری، آرای مردم را تنفیذ نکند، آن رئیس‌جمهور بر اساس شرع و قانون نمی‌تواند بر مسند بنشیند.

توسلی اظهار کرد: این تنفیذ به دستگاه اجرایی و رئیس‌جمهوری مشروعیت می‌دهد تا در مسند ریاست جمهوری فعالیت خود را آغاز کنند.

امام جمعه پردیس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در این مراسم، توجه به معیشت و اقتصاد مردم را بزرگ‌ترین کار دولت دانست و گفت: ارتباط گسترده با تمام کشورهای جهان جزو اولویت‌های دولت دوازدهم است.

وی افزود: سومین مسأله‌ای که معظم‌له فرمودند استقامت دولت مقابل زورگویان و باصلابت ایستادگی کردن برابر آن‌ها بود که امیدواریم محقق شود.

توسلی ادامه داد: فردا مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی با حضور میهمانان بسیاری از سراسر جهان و مسؤولان کشوری برگزار خواهد شد.

امام جمعه پردیس اضافه کرد: در این مراسم، در فرصتی مناسب رئیس‌جمهور اعضای کابینه خود را به مجلس اعلام می‌کنند و مجلس پس از بررسی سوابق اجرایی، اعضای کابینه جدید را تأیید یا رد خواهند کرد.

وی اظهار کرد: پس از مراسم فردا کار عملیاتی دولت دوازدهم آغاز خواهد شد و مسؤولان گذشته و وزرای کابینه که در لیست حضور دارند، به کارشان ادامه خواهند داد؛ در غیر این صورت افراد دیگری جایگزینشان می‌شوند.

توسلی ضمن تبریک به دولت دوازدهم اظهار امیدواری کرد: تجربیات تلخ و شیرین دولت گذشته تجربه مفیدی برای دولت دوازدهم باشد؛ دولت دوازدهم از نیروهای فعال، مردمی و ولایی برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب بهره بگیرد.

امام جمعه پردیس در پایان به صعود تعدادی از مسئولان شهرستان پردیس به قله دماوند اشاره کرد و افزود: امروز در پایان نماز جمعه با حضور فرماندار شهرستان پردیس، از ۱۰ نفر از فاتحان قله دماوند تقدیر می‌شود.

وی ادامه داد: در این صعود، بنده به‌عنوان اولین امام جمعه کشور به همراه رئیس اداره ورزش و جوانان، کارمندان این اداره، برادر شهید نوشین و… به قله دماوند صعود کردیم.

توسلی اضافه کرد: باید جسم را با ورزش پروراند تا جسم در سال‌های پس از ۴۵ سال شما را همراهی کند؛ اما این کوه‌ها هدیه خداوند به ماست تا با عبور از این دشت‌ها و کوه‌ها به درمان قطعی امراض کهن‌سالی برسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا