امام جمعه پردیس:

دولت اینترنت ملی ایجاد کند

امام جمعه پردیس گفت: دنیای مجازی بومی مؤلفه‌ای مهم در استقلال فرهنگی است.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس، نماز جمعه شهرستان پردیس امروز با حضور مردم شریف و نمازگزار منطقه به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسینی در مسجد الغدیر برگزار شد.

امام جمعه شهرستان‌ پردیس در خطبه های سیاسی اجتماعی این هفته با بیان اینکه همه کشورهای پیشرفته دنیا، متناسب با فرهنگ جامعهِ متبوع، شبکه‌های اجتماعی دارند اظهار داشت: کاربران ما از محصولات بیگانه استفاده می‌کنند که به مرور زمان فرهنگ آنها مورد پذیرش قرار می‌گیرد و فضای مجازی رها شده در کشور، در یک جنگ شناختی میان‌مدت و بلندمدت، نسل انقلاب را نشانه گرفته است و از این رو باید شبکه‌های اجتماعی داخلی به سرعت تولید و با تبلیغات گسترده در اختیار کاربران ایرانی قرار بگیرد.

وی افزود: طراحان شبکه‌های اجتماعیِ داخلی در صورتی می‌توانند موفق و مؤثر باشند که همه آحاد جامعه، از مسئولین تا مردم به این نهال تازه پاگرفته اعتماد ورزند و از آن به هر صورتی که می‌توانند حمایت کنند.

حسینی با تاکید بر این مطلب که دولت باید اینترنت ملی ایجاد کند، گفت: خودِ دولت از شبکه های اجتماعی داخلی باید استفاده بکند و آن را تبلیغ کند و گروه ها و کانال های معتبر را معرفی کنند و در این زمینه سرمایه گذاری و نظارت جدی داشته باشند تا از ورود و پذیرش فرهنگ بیگانه در جامعه ی خود جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز مساجد اظهارداشت: مشارکت خانواده‌ها در اداره امور مسجد یعنی بخشی از فعالیتها را به خانواده ها واگذار کنیم و این بسیار مهم است.

وی توجه به اصل برقراربودن مساجد و باز بودن دائمی مسجد به روی مردم گفت: اصلا بسته بودن درب مسجد معنایی ندارد؛ مقام معظم رهبری خیلی تاکید دارند که باید در مساجد هرسه وعده نماز جماعت برقرار باشد.

وی با اشاره به جوان بودن شهرستان پردیس و جمعیت بالای جوان و نوجوان آن اظهارداشت: سرانه ورزشی در شهرستان خیلی پایین است و جوابگوی جوانان و نوجوانان شهرستان نمی باشد و از اینها که جای تأسف دارد، گذشته؛ تأسف بارتر اینکه در برخی از فازها و محلات پرجمعیت شهرستان حتی یک زمین چمن ورزشی هم وجود ندارد! که امیدوارم مسئولین جدید اقدامات خوبی را در این زمینه داشته باشند.

گفتنی است در نماز جمعه امروز دکتر حامد افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم فناوری پردیس با توجه به نزدیک بودن زمان بازگشایی دانشگاه ها و انتخاب رشته در خصوص آشنایی بیشتر با این دانشگاه به سخنرانی پرداخت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا