امام جمعه پردیس:

دستگاه قضایی به قیمت مسکن و اجاره‌بها ورود کند

امام جمعه پردیس گفت: مسؤولان قضایی به حوزه قیمت مسکن و اجاره‌بها ورود کرده و با برخی بنگاه‌های معاملاتی و دلالانی که قیمت‌های نجومی را به قشر ضعیف تحمیل می‌کنند برخورد جدی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه پردیس در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس که در مسجد الغدیر فاز۴ پردیس با حضور پرشور نمازگزاران و رؤسا و قضات دادستانی و دادگستری شهرستان پردیس برگزار شد ضمن اشاره به فرارسیدن روز عرفه و فرارسیدن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: مواد مخدر، بلای بزرگ و تهدید عظیمی است و با توجه به سیل تهاجمی مواد مخدر از سوی استکبار جهانی باید تمام دستگاه‌های فرهنگی و پیشگیری کشور در این زمینه اهتمام جدی‌تری داشته باشند.

وی با بیان اینکه ایران قوی با مدیریت رهبری حکیم، تحریم‌های ظالمانه را شکسته، ابراز کرد: با سفر عزتمندانه و غیورانه آیت الله رئیسی به حیاط خلوت آمریکا و استقبال مقامات کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا بیش از 20 سند همکاری به امضاء رسید که اینها نشانه تحکیم ائتلاف محور ضدامپریالیسم در حیاط خلوت آمریکا است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به کنار گذاشتن دلار از مبادلات تجاری جهانی، اذعان کرد: شاید در سال‌های قبل ایده کنار گذاشتن دلار از مبادلات تجاری جهانی کمی شوخی به نظر می‌رسید اما اکنون جهانیان شاهد تحقق آن هستند‌ و حذف دلار از مبادلات تجاری جهانی شروع شده است.

امام جمعه پردیس افزود: لذا جهان با حذف دلار، از آمریکا عبور خواهد کرد، این یعنی شکست تحریم‌های آمریکا و این یعنی تحریم های آمریکا بر جایگاه دلار اثر عکس خواهد داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر، یک نظام دوقطبی در حال شکل‌گیری است که یک طرف آن غرب و طرف دیگر آن «شرق جدید» است که با شرق قبلی تفاوت دارد، زیرا  شرق قبلی به‌دنبال سلطه بر کل جهان بود، ولی شرق جدید تنها حفظ منافع و مصالح خود را دنبال می‌کند.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: از این رو درحال حاضر، روسیه، چین و جمهوری اسلامی ایران یک قدرت متساوی‌الاضلاعی را در «شرق جدید» تشکیل داده‌اند، که ایران جزئی از شرق شده است نه اینکه گرایش به شرق پیدا کرده باشد.

امام جمعه پردیس با تشکر از تلاش‌های مجدانه دادستان و ریاست دادگستری در بحث عفاف و حجاب، مسکن مهر و غیره که جهادی پای کار آمدند، گفت: دادستانی و دادگستری شهرستان پردیس در مباحث اغتشاشات، منکرات و معضلاتی که اگر مدیریت نمی‌شد قطعاً اتفاقات بدی در انتظار شهرستان بود را رفع کردند و در این زمینه به خوبی عمل کردند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: از مسوولان قضایی درخواست داریم تا مانند تحول اساسی که در مسکن مهر اعمال شد که با حضور مدیر عامل جدید و تیمشان قوی‌تر کار می کنند، درخصوص قیمت مسکن و اجاره‌بها نیز با برخی بنگاه‌های معاملاتی و دلالانی که قیمت‌های نجومی را به قشر ضعیف تحمیل می‌کنند برخورد جدی داشته باشند.

امام جمعه پردیس اضافه کرد: مسوولان قضایی نسبت به بی حجابی و کشف حجاب و کسانی که از روی عمد قانون شکنی می کنند و شرع را زیر پا می گذارند، قاطعانه برخورد کنند.

وی تصریح کرد: مسوولان درخصوص ایجاد زیر ساختهایی که پایگاه های فرهنگی و مذهبی را تقویت می کند اقدام کنند تا فعالیت های فرهنگی گسترده‌تری انجام شود.

حجت الاسلام حسینی ضمن تبریک فرارسیدن آغاز دهه امامت و ولایت، و تبریک روز ملی اصناف عنوان کرد:  یک خواسته‌ای که مردم دارند اهتمام ویژه به نظارت برقیمت‌ها، کیفیت، نظارت و مراقبت بر اجرای مسائل قانونی و شرعی علی‌الخصوص بحث عفاف و حجاب از سوی اصناف صورت بگیرد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا