امام جمعه پردیس؛

دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در شهرستان پردیس منتشر خواهد شد

امام جمعه پردیس با اشاره به اینکه دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در شهرستان پردیس منتشر خواهد شد، گفت: تعداد ساختمان‌های دانشگاه‌هایی قبل از انقلاب 30 ساختمان بوده اما امروز 900 واحد دانشگاهی در سراسر کشور داریم.

به گزارش صبح پردیس، حجت الاسلام والمسلمین حسین توسلی امام جمعه این شهر بعدازظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان که در مسجد الغدیر فاز 4 پردیس برگزار شد، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: در آستانه ایام فاطمیه و شهادت صدیقه طاهره قرار دادیم که طبق روایات 75 روز پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) به شهادت رسیدند.

امام جمعه پردیس گفت: به برکت انقلاب ایام فاطمیه احیا شده است و تمام ما وظیفه داریم اطرافیانمان را به زنده نگه داشتن این ایام سفارش کنیم.

وی افزود: در شهرستان پردیس نیز در دهه اول مراسم‌های بسیاری در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، منزل امام جمعه و بوستان نور الشهدا همزمان با نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

توسلی ضمن بیان احادیثی از اهل سنت، بیان داشت: اهل سنت منابع بسیاری از پیامبر و در وصف حضرت فاطمه الزهرا(س) ذکر کرده‌اند و به همین دلیل صدیقه طاهره (س) محبوبیت بسیار زیادی در بین تمام مسلمانان دارند.

امام جمعه پردیس با اشاره به اینکه در آستانه 40 سالگی انقلاب قرار داریم، اذعان داشت: طی دو هفته آینده دهه فجر در سراسر کشور آغاز خواهد شد و جلسات ستاد دهه فجر در شهرستان پردیس برگزار و کمیته‌های مختلف تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: اقدامات و برنامه‌های دهه مبارک فجر امسال متفاوت از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد تا در تدوین آرمان‌های امام راحل، شهدا و اهداف انقلاب گامی بلند برداریم و با دشمنی‌ها و کارشکنی‌های دشمنان انقلاب برخورد کنیم.

توسلی تصریح کرد: کتابچه‌ای از فعالیت‌ها و دست آوردهایی که انقلاب اسلامی طی 40 سال گذشته در شهرستان پردیس داشته تهیه و در دهه فجر توزیع خواهد شد تا از این اقدامات آگاه شویم.

امام جمعه پردیس اظهار کرد: فارغ از دولت‌هایی که طی سال‌های پس از انقلاب حضور داشتند و هر دولتی که آمده موفقیت‌ها، خدمات و نقاط ضعفی داشته اما در کل خدمات بسیاری توسط حاکمیت و جمهوری اسلامی در شهرها و استان‌های کشور، منطقه و حتی جهان ارائه شده که زبانزد تمام مسلمانان است.

وی افزود: در دنیا شاخصه‌های توسعه شناخته شده است که برای نمونه در زمینه زیربنایی، شاخصه‌های سواد آموزی، مدرسه سازی در نقاط دور دست، توسعه بهداشت و ساخت خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی، راه‌های روستایی و شهری، آب شرب و بهداشتی جز شاخصه‌های توسعه است که در مقایسه با قبل و بعد از انقلاب پیشرفت‌های چند صد درصدی داشتیم.

توسلی ادامه داد: پنج درصد کشور در دوران طاغوت دارای گاز بودند اما امروز 95 درصد مردم از نعمت گاز بهره مند هستند، در توسعه برق، گاز، آب شرب، و… در تمام استان‌ها رشد ما از 50 تا 200 درصد و بیشتر بوده است.

امام جمعه پردیس اضافه کرد: در بخش سواد آموزی آمار قبل از پیروزی انقلاب نسبت به امروز جمعیت باسواد ما 13 برابر رشد داشته است.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب 4 درصد مردم به دانشگاه می‌رفتند و با جمعیت 36 میلیونی آن زمان یعنی 96 درصد محصلین به دانشگاه نرفتند اما پس از انقلاب به رشد 45 درصدی رسیدیم.

توسلی بیان کرد: رتبه تولید علم در زمان طاغوت 50 بود ولی امروز به رتبه 12 جهان رسیدیم، همانگونه که دانشجویان دختر قبل از انقلاب نیم درصد از 4 درصد را تشکیل میداند و امروز 45 درصد دانشجویان ما را بانوان تشکیل می‌دهند که جزو دست آوردهای انقلاب اسلامی است.

امام جمعه پردیس با بیان اینکه قبولی دختران در دانشگاه‌ها امروزه بیشتر از برادران است و این فرصتی است که توسط نظام ایجاد شده، گفت: قبل از انقلاب 150 هزار نفر دانشجو مشغول به تحصیل بودند اما امروز بیش از 4 میلیون دانشجو داریم.

وی اظهار کرد: تعداد ساختمان‌های دانشگاه‌هایی قبل از انقلاب 30 ساختمان بوده اما امروز 900 واحد دانشگاهی در سراسر کشور داریم که نشان‌دهنده رشد سواد آموزی کشور است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا