درخواست متقاضیان و مالکان مسکن مهر پردیس از رئیس جمهور برای حل مشکلات مسکن مهر این شهر

متقاضیان و مالکان مسکن مهر پردیس با جمع‌آوری امضا در سامانه http://www.karzar.net/pardis-housing  از رئیس جمهور درخواست حل مشکلات مسکن مهر پردیس کردند و درحال ارسال این درخواست به ریس جمهور هستند.

به گزارش صبح پردیس، به نقل از کارزار؛ متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی
ریاست محترم قوه قضائیه

جناب آقای دکتر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

سال‌های سال عملیات اجرایی مسکن مهر راکد بود تا اینکه مجلس شورای اسلامی خرید و فروش مسکن مهر را از سوی متقاضیان ثبت‌نام‌کرده به سایرین مجاز اعلام کرد.

با مصوبه فوق و ورود خریداران جدید به مسکن مهر، خون تازه‌ای در رگ‌های این پروژه عظیم ملی تزریق شد و عملیات اجرایی آن که قرار بود در مدت هجده ماه به اتمام برسد سرعت گرفت. ولی تخصیص منابع دولتی به قدری ضعیف بود که هرگز این پروژه آنچنان که شایسته نام و اهدافش بود اجرایی نشد.

پس از ۹ سال بالاخره بخشی از وعده‌ها محقق شد و خانه‌های ناقص به مردم تحویل داده شد که امروزه بیش از یکصد میلیون تومان باید جهت بهسازی و آماده کردن واحد برای اسکان مالک هزینه شود.

پرداخت‌های خلق الساعه زیادی از سوی شرکت مربوطه به مردم تحمیل شد که متأسفانه هیچ حد سقفی برای آن متصور نیست و این شرکت هر روزه بدون جلب توافق و رضایت طرف دیگر (متقاضی یا خریدار) موجب متضرر شدن مردمی می‌شود که شدیداً درگیر هزینه‌های آماده‌سازی واحدهای تحویل‌شده هستند. بخشی از مشکلات به شرح ذیل است:

– بخشی از تعهدات سازنده در قرارداد را (کابینت و شیر مخلوط آشپزخانه و…) بدون رضایت خریدار و مالک، به صورت یک‌طرفه حذف کردند.

– یک‌شبه هزینه نقل و انتقال از مالک اول به دوم را از دویست هزار تومان به یک میلیون تومان افزودند.

– هزینه نقل و انتقال را از یک میلیون تومان به بیست و یک میلیون تومان افزایش دادند.

– وام بانکی سی میلیونی را به چهل و سپس پنجاه میلیون تومان افزایش دادند.

– هزینه تأخیر دوران ساخت و تحویل را که قریب به ده میلیون تومان بود به مردم تحمیل کردند و تا زمان تحویل نیز ماهیانه یکصد و پنجاه هزار تومان به حساب بدهی مالک منظور می‌کنند.

– درحالیکه بیشترین شعار رئیس جمهور وقت رایگان بودن زمین بود، هزینه سی و دو میلیون تومانی خرید عرصه را به طور اجباری به مردم تحمیل کردند.

– هزینه‌های آماده‌سازی بلوک‌های ساختمانی تحویل‌شده شامل تمیزکاری و روشنایی و آنتن‌گذاری و دروازه‌های پلتفرم و نصب پلکان ورودی و رمپ افراد ناتوان و غیره به میزان نزدیک شش تا ده میلیون تومان را به مالکین تحمیل کردند.

– اکنون نیز مصوبه جدید وزارتی را علم کرده‌اند که به موجب آن کلیه کسانی را که واحدی خریداری نموده‌اند باید سی و یک میلیون تومان جدید بپردازند.

خواهشمندیم در اسرع وقت به مسائل فوق‌الذکر رسیدگی فرمایید و مانع ظلم به قشر کم‌درآمد جامعه گردید.

با تشکر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا