دانشجویان با مسیر کارآفرینی در پارک فناوری پردیس آشنا می‌شوند

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس گفت: در هفته جهانی کارآفرینی مردم، دانشجویان و افراد دارای ظرفیت با بازدیدها، حضور در رویدادها، برنامه‌های آموزشی و شبکه‌سازی در این پارک با مفاهیم و مسیر کارآفرینی آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، امین رضا خالقیان در تشریح برنامه‌های این پارک در هفته جهانی کارآفرینی اظهار داشت: هفته جهانی کارآفرینی یک برنامه هماهنگ جهانی برای ترویج، تشویق، رشد و توسعه کارآفرینی است که از ۱۶ تا ۲۲ نوامبر (۲۵ آبان تا اول آذر) در بیش از ۱۷۰ کشور دنیا برگزار می‌شود و پارک فناوری پردیس نیز به عنوان بزرگترین ناحیه نوآوری کشور، برنامه‌های متنوعی را هر ساله برای این هفته در یک بازه زمانی در نظر می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال نیز برنامه‌های پارک فناوری پردیس در هفته جهانی کارآفرینی شامل برنامه‌هایی چون برگزاری لیگ فوتسال فناوران، برگزاری دورهمی مدیران نوآور پارک، انجام بازدیدهای مخترعین، صاحبان ایده، نخبگان و دانش آموزان در قالب تورهای یکروزه و همچنین برپایی کارگاه‌های آموزشی به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی خواهد بود.

خالقیان ادامه داد: در لیگ فوتسال فناوران که به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی برگزار می‌شود، ۲۸ تیم از شرکت‌های حوزه فناوری و نوآوری استان تهران حضور دارند و از ۲۸ آبان تا ۲۰ آذر در سالن چند منظوره پارک فناوری پردیس به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: اجرای تور بازدید از پارک فناوری پردیس به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی با هدف آشنایی مخترعین، صاحبان ایده و نخبگان استان تهران و اقشار مختلف دانشجو، دانش آموز و ساکنین شهرستان پردیس با فضای پارک و آشنایی با دستاوردهای جدید برنامه‌ریزی شده است.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس با اشاره به اهداف این تور، اعلام کرد: یکی از اهداف این تور آشنایی مخترعان جوان با فرآیندهای حمایتی تجاری‌سازی محصول در پارک فناوری پردیس است تا زمینه معرفی و ترغیب آن‌ها برای ورود به عرصه کارآفرینی دانش‌بنیان با محوریت موضوع اختراعشان فراهم گردد.

این مسئول پیرامون تور یک‌روزه بازدید از زیست‌بوم ناحیه نوآوری پردیس که در روز ۲۸ آبان‌ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود، گفت: این تور ویژه صاحبان ایده، مخترعان و نخبگان است که طی آن از کارخانه نوآوری آزادی (تهران)، ناحیه نوآوری پردیس، نمایشگاه محصولات فناورانه پارک فناوری پردیس، نمایشگاه دائمی تجهیزات پزشکی و سلامت، موزه هوانوردی پارک فناوری پردیس، فضای کار اشتراکی کوآپ پارک فناوری پردیس و شرکت‌های حوزه فناوری‌های پیشرفته ناحیه نوآوری پردیس بازدید خواهد شد.

خالقیان آشنایی با شتابدهنده‌های کارخانه نوآوری آزادی از جمله DigiNext، علی بابا، هفت و هشت وکارآ، آشنایی با نقش پارک‌های فناوری در حمایت از فرآیندهای تجاری‌سازی در پارک فناوری پردیس و آشنایی با فضاهای کار اشتراکی و فرآیند پیش‌رشد و شرکت‌های کارآفرین حوزه دانش‌بنیان کشور را از ویژگی های این بازدیدها برشمرد.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس در خصوص بازدید های دانش آموزی در این هفته یادآور شد: امکان حضور دانش آموزان و بازدید آنها در فن بازار مهیا شده است که هماهنگی این بازدید از طریق اداره آموزش و پرورش با پارک انجام می شود.

وی همچنین از برپایی کارگاه‌های آموزشی «کارآفرینی (ایده تا کسب و کار)» و «آشنایی با استراتژی OKR در مدیریت (برنامه ریزی سازمان)» به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی در پارک خبر داد و افزود: این کارگاه‌ها از سوی اداره کل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس اظهار داشت: کارگاه آموزشی کارآفرینی «ایده تا کسب و کار» در ۲۸ آبان ماه برگزار خواهد شد.

طبق آخرین آمارها، ۴۳۹ شرکت عضو پارک فناوری پردیس که از این تعداد ۱۹۶ شرکت تملیکی و ۶۰ شرکت استیجاری هستند و ۸۸ تیم نوپای عضو تحت پوشش این مجموعه نوآوری به شمار می روند.

در حال حاضر ۱۶۳ شرکت مستقر در این پارک دارای مجوز دانش‌بنیانی هستند و هشت هزار و ۹۰۰ نفر نیز در پارک فناوری پردیس مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا