داروخانه های پردیس زیر ذره بین دادستانی

افزایش ناگهانی و چندبرابری برخی اقلام ضدعفونی کننده در سطح کشور از جمله شهرستان پردیس موجب شده است دادستانی این شهرستان شمال شرق استان تهران وارد عمل شده و فعالیت داروخانه ها و فروشندگان محصولات بهداشتی را زیر ذره بین بگیرد.

به گزارش صبح پردیس، ماسک، ژل و اسپری ضدعفونی کننده و الکل که وسایل اولیه پیشگیری از ابتلا به بیماری واگیردار کرونا هستند، این روزها در داروخانه‌های بومهن و پردیس با قیمت های چند برابری به فروش می رسد.

توپ تقصیر کمبود این اقلام گاهی در زمین داروخانه‌، گاهی در زمین توزیع کننده و گاهی هم در زمین کارخانه تولید کننده می‌افتد اما در این میان، متضرر واقعی مصرف‌کننده است که دستش به جایی بند نیست.

این روزها، داروخانه‌ها برای راحتی کار، نداشته‌های خود را روی کاغذی نوشته و روی شیشه چسبانده اند:«ماسک، ژل ، اسپری ضد عفونی کننده و الکل نداریم. سوال نپرسید».

این در حالی است که خبر احتکار ۵۰۰ هزار ماسک تولید شده در شهر بومهن توسط یک جوان با همکاری همسر چینی اش طی روز های اخیر در همه کشور رسانه ای شده است.

نبود و کمبود ماسک در شهرستان از یک سو و احتکار این کالا به میزانی بیش از مصرف تمام ساکنان شهرستان ۳۰۰ هزار نفری پردیس از سوی دیگر، مایه تاسف و تعجب شده است.

شهروندان این شهرستان با وجود همجواری با کارخانه های تولید ماسک، اکنون باید در انتظار شرکت‌های توزیعی و برخی داروخانه های سودجو بمانند تا ماسک و لوازم بهداشتی مورد نیاز خود را هر روز گران تر از روز قبل خریداری کنند.

در این میان، برخی از داروخانه‌ها، در شهرهای پردیس و بومهن از آب گل آلود ماهی می‌گیرند و به هر بهانه ای، با فریب مردم و گران فروشی، جیب های خود را پر می کنند.

داروخانه های پردیس نه تنها قیمت انواع ماسک، الکل و اسپری ضدعفونی کننده را به قیمتهای نجومی می فروشند بلکه حتی به قرص جوشان ویتامین C نیز رحم نکرده اند و آن را به عنوان داروی پیشگیری از کرونا با قیمت بالا به مشتریان از همه جا بی خبر قالب می کنند.

این در حالی است که والدین دانش آموزان هم اعتماد چندانی به ضد عفونی کامل مدارس در این منطقه ندارند. آنها نگران فرزندان خود هستند و می گویند: با توجه به اینکه همه دانش آموزان بهداشت شخصی خود را رعایت نمی‌کنند، اگر یکی از آنها مبتلا شود، بقیه را نیز گرفتار خواهد کرد.

والدین از کمبودها و گرانفروشی رد داروخانه ها هم گلایه دارند و می گویند: اقلام بهداشتی را به سختی و با قیمت بالا تهیه می کنیم. گویی، هیچکس بر کار داروخانه ها نظارت ندارد.

تشکیل ستاد بحران

«عبدالعظیم رضایی» فرماندار شهرستان پردیس در حاشیه برگزاری ستاد بحران گفت: کمیته ویژه‌ای برای رصد و پایش وضعیت شهرستان برای مقابله با ویروس کرونا تشکیل شده است.

وی افزود: برای مواجهه و مقابله با بیماری کرونا نیازمند همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌های خدمات رسان و شهروندان هستیم.

رضایی تصریح کرد: اطلاع رسانی شفاف به شهروندان از طریق مراجع رسمی در دستور کار قرار دارد تا شهروندان در جریان اخبار موثق قرار بگیرند و شایعات منتشر شده در مورد بیماری موجب تشویش اذهان عمومی نشود.

وی با اشاره به تصمیمات جلسه ستاد بحران پردیس اظهار داشت: مقرر شد شهرداری‌ها نسبت به ضد عفونی کردن تاسیسات شهری، تاکسی های درون شهری و برون شهری و مراکز عمومی اقدام کنند.

برخورد می کنیم

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس هم گفت: داروخانه ها و فروشندگان محصولات بهداشتی باید مراقب رفتارهای خود باشند چون همه آنها زیر ذره بین قانون رصد می شوند.

علیرضا آغاجری هشدار داد: گرانفروشی ماسک تنفسی و نگهداری اجناس بهداشتی در انبار برای عرضه نکردن تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ماسک های تنفسی و مواد ضدعفونی کننده دست و پوست در این روزها پرمصرف شده اند ،خاطر نشان کرد: تقاضای بیش از پیش اقلام یادشده، افراد متخلف را برای سودجویی به طمع انداخته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس گفت: گزارش هایی از تخلف برخی از مراکز فروش و داروخانه‌های منطقه مبنی بر افرایش قیمت ماسک های تنفسی و اسپری و محلول های ضد عفونی کننده دریافت شده است که به محض اثبات تخلف با تشکیل پرونده با خاطیان برخورد جدی خواهد شد.

افزایش گشت های بازرسی

رییس تعزیرات شرق استان تهران هم در این زمینه گفت: در پی شیوع بیماری کرونا، طی دو روز گذشته گشت مشترک بازرسی تعزیرات تشکیل شده است و از ۵ داروخانه در پردیس و یک داروخانه در بومهن بازدید کرده ایم.

بهمن حسن بیگی افزود: متاسفانه در سطح شهرستان با کمبود ماسک، ژل و اسپری ضد عفونی کننده مواجه هستیم زیرا در جو روانی موجود، از یکسو، شاهد مراجعات بیش از پیش مردم برای خرید ماسک و ژل ضد عفونی کننده هستیم و از سوی دیگری، عدم عرضه کالا از سوی داروخانه ها، سبب نارضایتی شهروندان شده است.

رئیس اداره تعزیرات شرق استان تهران تایید کرد: شرکت های توزیع کننده با سودجویی و برخلاف مقررات، در روزهای اخیر قیمت مصوب وزارت بهداشت برای اقلام بهداشتی مورد نیاز شهروندان را افزایش داده اند.

وی گفت: نظارت دقیق بر توزیع محصولات یادشده به منظور جلوگیری تخلفات را در دست اقدام داریم و با متخلفان قطعا برخورد خواهیم کرد.

همچون دیگر نقاط استان تهران، در شهرستان پردیس هم به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برگزاری مسابقات به تعویق افتاده و بسیاری از هیات های مذهبی مراسم خود را به زمان دیگری موکول کرده اند.

کتابخانه های عمومی شهرستان نیز تا زمان تعطیلی مدارس، فعالیت نخواهند داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا