خیران سلامت در بومهن آزمایشگاه و خانه بهداشت می‌سازند

رئیس شورای خیرین سلامت شهرستان پردیس گفت: ۲ طرح عمرانی ساخت آزمایشگاه مرکزی پردیس در بومهن (ساخت و تغییر کاربری) با مساحت ۲۰۰ متر مربع و ساخت خانه بهداشت را در دست اقدام دارد.

به گزارش صبح پردیس به نقل از ایرنا، حسین زنگی اظهار داشت: این آزمایشگاه با مشارکت شبکه بهداشت پردیس و ساخت خانه بهداشت در روستای گلخندان با مشارکت خیران و نظارت شبکه بهداشت پردیس در دست اجرا و اقدام است.

وی گفت: در حال حاضر شهروندان برای آزمایش سل و ازدواج به دماوند و تهران مراجعه می کنند که با ساخت و تجهیز این آزمایشگاه دیگر نیازی به تردد به شهرهای یاد شده نیست.

وی ضمن تقدیراز همراهی خیرین شهرستان گفت: اعتباری در حدود یک و نیم میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی برای راه اندازی آزمایشگاه نیاز است و در این راستا از خیران برای همیاری و همکاری دعوت می کنیم.

*ساخت خانه بهداشت در روستای گلخندان

رئیس شورای خیرین سلامت شهرستان پردیس با اشاره به جزئیات ساخت خانه بهداشت روستای گلخندان، توضیح داد: بر اساس مذاکرات و برنامه ریزی انجام شده و درخواست اهالی روستای گلخندان ساختمانی سه طبقه در این روستا با کاربری یک طبقه خانه بهداشت، طبقه دوم سالن اجتماعات و طبقه سوم خانه سازمانی برای پزشک ساخته خواهد شد.

زنگی گفت: حضور مستمر پزشک در روستا مشکلات درمانی روستائیان را به طور شبانه روزی مرتفع خواهد ساخت و در این راستا طبقه جلسات در صورت تغییر ساختار، قابلیت تغییر کاربری در جهت رفع نیازهای پزشکی مردم روستاهای اطراف را نیز دارد.

رئیس شورای خیرین سلامت شهرستان پردیس با بیان اینکه امور شورای خیران توسط ۹ کمیته انجام می شود ، توضیح داد: کمیته های ؛ اصلی عمران و تجهیزات پزشکی بوده و کمیته های فرعی که پشتیبان هستند،عبارتند از: روابط عمومی، بانوان، ورزشکاران و جوانان و هنرمندان، علمی و پژوهشی، شهرک‌های صنعتی، پیشکسوتان و حقوقی که امور شورا را انجام می دهند.

زنگی با اشاره به فعالیت‎های کمیته روابط عمومی، اظهار داشت: برای ارائه آمار جذب و مشارکت‌های مردمی این کمیته فعال شده ودرحال حاضر با ۲۰۰ نفر به طور غیر مستقیم و ۶۹ نفر به طور مستقیم در کانال فضای مجازی برای امور خیریه در ارتباط است.

وی با بیان اینکه شورای خیران سلامت از ۲۴ اسفند ماه سال ۹۹ فعالیت خود را از سر گرفته است ، اظهار داشت: خیران سلامت مردم محور است و سال گذشته با شناسایی ۱۱ نفر از خیران شهرستان طی نشستی انتخابات برگزار و شورا به طور رسمی کار خود با ۴ عضو ارکان اصلی آغاز کرد.

رئیس شورای خیرین سلامت شهرستان پردیس گفت: هر جا مردم حضور پیدا کنند کار به نحو احسن پیش می رود و با همیاری خیران تاکنون؛ یک دستگاه فریزر صنعتی برای نگهداری واکسن در اختیار شبکه بهداشت قرار گرفته و دو آبسرد کن به بیمارستان انصار الغدیر بومهن اهدا شده و حراست بیمارستان انصار با فرش ، یخچال و پنکه، چای ساز، مبل تخت شو و تلویزیون تجهیز شده است.

زنگی با ابراز تاسف بابت فوت تعدادی از مردم و خیران به دلیل بیماری کرونا، توضیح داد: بسیاری از شرکت‎ها،کارگاه ها در دوران کرونا درگیر مشکلات اقتصادی هستند و مانند روزهای پیش از کرونا نمی توانند کمک کنند .

وی با تاکید بر ضرورت اعتماد سازی با شفافیت مالی، توضیح داد: تمامی وجوهات نقدی به حساب شورای خیرین سلامت واریز می شود و کمک‌های غیر نقدی در حضور خیران به شبکه بهداشت و مراکز درمانی اهدا می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا