خطر آلودگی آب شهر با انشعابات غیرمجاز در بومهن

رئیس اداره‌ آب و فاضلاب بومهن گفت: بسیاری از انشعابات غیر مجاز در بومهن است که خطر آلودگی آب منطقه را بهمراه دارد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس، محمود همتی با هشدار به خسارات سنگین انشعابات غیر مجاز و خطر آلودگی آب شهری اظهارداشت: یکی از مشکلات اصلی ما در بومهن انشعابات غیر مجاز ها که با لوله گذاری نادرست از شبکه آب شهری تغذیه کرده و مشکلاتی در سیستم آب شهری و خدمات رسانی به مجازها ایجاد می کنند.

وی با تأکید بر اینکه انشعابات غیرمجاز “خط قرمز آبفا” است، خاطر نشان کرد: دریافت انشعاب غیرقانونی جریمه ای سنگین دارد، چون علاوه بر آسیب رساندن به شبکه و تاثیر بر خدمات رسانی به آبرسانی درست عمومی به مردم بر آلوده شدن آب شهر تاثیر گذاشته که خطرات جبران ناپذیری بهمراه دارد.

همتی توضیح داد: وقتی برگشت آب از لوله گذاری غلط و منابع دریافت آب غیرمجاز چه مخزن یا هر جای دیگه برگشت آب به شبکه دارد، آب آلوده را به آب شهری برگردانده و فاجعه ایجاد می کند.

رئیس اداره آب و فاضلاب بومهن در درخواست خبرنگار ما آماری از انشعابات غیر مجاز در شهر بومهن ارائه کرد و گفت: در حال حاضر شهرک امام رضا ع در بومهن ۳۳۰ انشعاب غیر مجاز دارد، در برخی دیگر از مناطق بومهن مانند خیابان شبستری نیز انشعابات غیر مجاز زیاد هست و لوله های سازمان آب را سوراخ کردند و بصورت غیرقانونی به شبکه وصل شده اند و نگرانی ما علاوه بر عدم خدمات رسانی خوب به مردم، آلوده شدن آب شهری است.

همتی با اشاره به تاثیر این اقدام نادرست و غیر قانونی بر شبکه آبرسانی به مردم گفت: جالب اینجاست که اولین افرادی هم که در زمان هایی که با کاهش آب و فشار کم آب روبرو می شویم خود مناطقی هستند که غیر مجاز آب دریافت کرده‌اند!

رئیس اداره آب بومهن افزود: ۲۰۰ انشعاب غیر مجاز دیگر امسال در بومهن شناسایی شد که ۷۰ مورد آن قطع شده است و زمانی که آبفا اقدام به قطع کردن آب می کند با تجمع و تحصن این گروه روبرو می شود!

وی در خصوص ابرسانی به شهرک امام خمینی نیز گفت: این شهرک در محدوده خدمات رسانی پردیس است اما از سالها پیش توسط اداره آب بومهن آبرسانی میشده و هنوز آب با تانکر به منطقه شهرک انجام‌می شود اما این شهرک کاربری مسکونی ندارد و لوله گذاری نشده و بدلیل مشکلاتی که داشته وضعیت نامشخصی برای انشعاب و لوله گذاری دارد.

وی از شهروندان درخواست کرد موارد غیر مجاز را که آسیبی برای سلامت شهر محسوب می شوند به شماره ۱۲۲ اطلاع دهند.

وی افزود: این خط حوادث شبکه و بیان مشکلات است که شهروندان می توانند از طریق آن با آبفا در ارتباط باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا