خسروآباد پردیس به شهر تبدیل شد

فرماندار شهرستان پردیس گفت: روستای خسرو آباد در بخش جاجرود با یک هزار نفر جمعیت بر اساس ماده ۱۳ تقسیمات کشوری و ابلاغ وزارت کشور تبدیل به شهر شد.

به گزارش صبح پردیس، عبدالعظیم رضایی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: مردم روستای خسرو آباد درخواست ارتقای روستای خود به شهر را داده بودند و با توجه به اینکه بر اساس تقسیمات کشوری مراکز بخش ها بدون در نظر گرفتن میزان جمعیت قابل تبدیل به شهر هستند با در نظر گرفتن مسائل و ملاحظات قانونی با درخواست آنها موافقت شد.

وی ادامه داد: روستای خسروآباد مرکز بخش جاجرود است و بر اساس مطالعات کارشناسی دقیق در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی انجام شده و به استناد تبصره ۵ ماده ۴ قانون تقسیمات کشوری از این پس به شهر ارتقا پیدا می کند.

فرماندار شهرستان پردیس ضمن تبریک به اهالی روستای خسروآباد، خاطر نشان کرد: ارتقای روستای خسرو آباد به شهر، بر اساس موافقت و ابلاغ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیرکشور به استانداری و پس از آن به شهرستان اجرایی شده است.

رضایی گفت: تاسیس شهرداری، تامین تجهیزات و رفع کمبودهای موجود برای استقرار شهرداری و آغاز خدمات دهی به شهروندان در اسرع وقت اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی روستا از این پس اعضای شورای اسلامی شهر خسروآباد محسوب می شوند، خاطر نشان کرد: اعضای علی البدل شورای روستا به اعضای شورای اسلامی شهر اضافه می شوند و شهردارتوسط اعضای شورای اسلامی شهر انتخاب خواهد شد.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: مردم روستای سعید آباد جاجرود نیز با جمعیتی در حدود ۱۰ هزار نفر متقاضی ارتقای روستای خود به شهر هستند.

رضایی گفت: پیشنهاد ارتقای روستا تدوین و به استانداری ارسال شده و پس از تایید استانداری در تاریخ ۳۱ فروردین سال ۹۹ با امضای وزیر کشور به هیات دولت ارسال شده است.

وی ادامه داد: ارتقا روستا به شهر توسعه همه جانبه را به همراه دارد و در انتظار موافقت هیات دولت با ارتقای روستای سعید آباد به شهر هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا