یک هزار بانوی سرپرست خانوار در پردیس زندگی‌می‌کنند/ مرکز مهر مریم در شهرستان پردیس مکانی برای توانمندسازی بانوان است

رئیس کلینیک مددکاری خوارزمی با اشاره به زندگی یک هزار بانوی سرپرست خانوار در پردیس، گفت: مرکز مهر مریم در شهرستان پردیس مکانی برای توانمندسازی بانوان است.

به گزارش صبح پردیس، افسانه خوارزمی رئیس کلینیک خوارزمی و مرکز مهر مریم شهرستان پردیس در خصوص خدمات این مرکز اظهار داشت: در گذشته پرونده‌های زنان سرپرست خانواده را از طریق بهزیستی شهرستان پردیس پیگیری و روند کاری را به سرعت و خوبی انجام می‌دادیم.

وی گفت: زمانی که رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان پردیس، روند کاری کلینیک را برای توانمند سازی بانوان شهرستان دیدند با برگزاری جلسات متعدد برای احداث مرکزی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانواده را خواستار شدند.

خوارزمی افزود: ما زنان سرپرست خانواده را فقط زنانی که همسرانشان فوت و یا جدا شده باشند، نمی‌بینیم بلکه بانوانی که همسرانشان در زندان، از کار افتاده و یا اعتیاد داشته باشند را جزو زنان سرپرست خانواده در نظر می‌گیرد.

مدیر و مسئول فنی کلینیک خوارزمی ادامه داد: مرکز با شناسایی و تشکیل پرونده، این بانوان را تحت پوشش قرار می‌دهد و با کمک و همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان پردیس و خیرین پرداخت وام، مهارت آموزی و توانمندسازی این بانوان را آغاز می‌کند.

وی در خصوص زمینه‌های خدمات دهی به بانوان سرپرست خانوار، اظهار کرد: بانوان در این مرکز آموزش خیاطی می‌بینند و یا با برگزاری دوره‌های تکمیلی آموزش خیاطی، توسط کمیته امداد برایشان چرخ خیاطی تهیه می‌شود تا در منازل خود مشغول کار و طرح اشتغال خانگی آغاز شود.

خوارزمی اضافه کرد: ما نیز پس از حمایت و برگزاری کلاس‌های آموزشی و تهیه تجهیزات، مددجویان را تنها نمی‌گذاریم و با رایزنی‌های انجام شده از طریق تولیدی‌های مختلف پوشاک نیمه دوز تهیه و در اختیار بانوان قرار می‌گیرد.

مدیر مرکز مهر مریم شهرستان پردیس، تصریح کرد: این مرکز برای بانوان کلاس آموزش قالی بافی برگزار و یا برای بانوانی که این حرفه را آموزش دیده‌اند دوره آموزش تکمیلی می‌گذارد.

وی افزود: به دلیل اینکه اکثر بافندگان فرش هزینه اولیه تهیه دار قالی را ندارند این تجهیزات از طریق خیرین و کمیته امداد تهیه و در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

خوارزمی ادامه داد: تحقیقات مختلف برای شناسایی بانوان سرپرست خانوار توسط مددکاران این مرکز انجام و پرونده شخصیتی، برایشان تشکیل می‌شود تا وام‌های خودکفایی و… با گزارش مددکاران توسط کمیته امداد پرداخت شود.

مدیر و مسئول فنی کلینیک خوارزمی اضافه کرد: با برگزاری این دوره‌ها، بانوان حرفه خود را به‌روزرسانی می‌کنند و به درآمدزایی می‌رسند.

وی تصریح کرد: زمانی که این بانوان توانمند شوند، فرزندانشان نیز در کنارشان توانمند خواهند شد و این مرکز به این دلیل راه اندازی شد.

خوارزمی اظهار کرد: بیشتر خیریه‌ها به صورت عام فعالیت می‌کنند و به تمام اقشار اعم از زن و مرد کمک می‌کنند، اما این مرکز برای این تاسیس شد تا به صورت مجزا به زنان سرپرست خانواده خدمات دهد.

مدیر و مسئول فنی کلینیک خوارزمی بیان داشت: پس از طی مراحل آموزشی فرزندان این بانوان نیز به سوی موفقیت گرایش پیدا می‌کنند و در تحصیل، تربیت و… کودکان موثر خواهد بود.

وی افزود: این مرکز دوره‌ها و کارگاه‌های مختلفی از جمله مهارت زندگی، تاب آوری و… را توسط کلینیک خوارزمی برگزار می‌کند.

خوارزمی ادامه داد: بانوان در کارگاه‌ها تاب آوری که از مسائل به روز است آموزش می‌بینند و بانوان در خانه‌ها به قدرت کافی دست پیدا می‌کنند.

مدیر و مسئول فنی کلینیک خوارزمی با بیان اینکه آمار طلاق در منطقه کمی افزایش داشته، اذعان داشت: زمانی که بانوان توانمندی داشته باشیم، شکست در زندگی و طلاق بسیار کاهش خواهد یافت و فرزندان نیز در محیط و فضایی بهتر پرورش خواهند یافت.

خوارزمی بیان کرد: فرزندانی که پدرانشان اعتیاد دارند، از کار افتاده و یا معلول باشند، با مشاهده توانمند شدن مادران خود، آرامش بیشتری را در منازل به دست می‌آورند.

مدیر و مسئول فنی کلینیک خوارزمی بیان داشت: امیدواریم با افتتاح این مرکز و با کمک خیرین، مسوولین ادارات و… زنان منطقه که طی آمار ارائه شده حداقل به یک هزار نفر می‌رسند را پوشش و با تشکیل پرونده بتوانیم بانوانی توانمند داشته باشیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا