رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان‌ پردیس:

خانه مطبوعات شهرستان پردیس قوی‌تر فعالیت کند

حجت الاسلام عبدالهی گفت: خانه مطبوعات شهرستان پردیس در جهت وحدت و پیگیری مطالبات خبرنگاران فعالیت بیشتری داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس، در این مراسم حجت الاسلام عبدالهی رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان پردیس در خصوص مطالبات خبرنگاران، پیوستگی و اخلاق مداری خبرنگاری در شهرستان و تاکید بر دریافت مجوز کار برای خبرنگاران فاقد مجوز سخن گفت.

وی ۱۷ مرداد که به پاس رشادت های شهید صارمی ها و همه خبرنگاران این مسیر ارزشمند که بعنوان روز خبرنگار نامیده شده است را فرصت خوبی برای قدردانی از زحمات خبرنگاران و جهادگری های آن ها در این شغل دانست.

وی خبرنگاران را امانتداران مردم و جامعه خواند و رسالت خبری را چنان مهم و موثر دانست که یک خبرنگار می تواند با نشر یک خبر جامعه ای را به سوی نشاط یا بسوی غم و ناامیدی ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالهی تاکید کرد: خبرنگار با تهیه گزارش ها و اخبار خود می تواند در حوزه آرامش روحی روانی مردم تاثیر گذار باشد، از این رو نمی توان گفت هر که قلم و کاغذ دست بگیرد خبرنگار است، خبرنگار باید واجد شرایط و مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی امور رسانه ها ست قرار گیرد و طی گذراندن مراحلی تایید شود و با مجوز تایید صلاحیت کار کند.

وی تاکید کرد: فرهنگ و رسانه دو بخش عجین شده با یکدیگرند و نمی توان پذیرفت کسی در حوزه خبر و رسانه کار کند و از حوزه فرهنگ و اخلاق جدا باشد و خود ناهنجاری یا مشکل ایجاد کند.

وی از متولی خانه مطبوعات پردیس خواست در زمینه دریافت مجوز برای خبرنگاران فاقد آن، همراهی کند و خبرنگارانی که بدون مجوز در سطح شهرستان به کار خبر می پردازند را به این سمت سوق دهند و خانه مطبوعات شهرستان پردیس فعالیت بیشتری داشته باشد، مطمئنا همه اصحاب رسانه خودشان را موظف می‌دانند و متعهد می‌دانند عضو خانه مطبوعات باشند و فعالیت کنند.

عبدللهی یادآور شد: دریافت مجوز از ارشاد و تحت پوشش قرار گرفتن سخت است و باید هم سخت باشد چون نمیشود هر شخصی براحتی در این حوزه حساس مجوز بگیرد و کار کند، خبرنگار با مطالب خود تاثیر گذار بر جامعه‌ است و با سرنوشت مردم و احساس افراد کار دارد، نمی‌شود براحتی هر فردی در این مقوله جای گیرد! طبق قوانین ارشاد حتما باید شرایطی داشته باشد و برای حفط هویت خود اصحاب رسانه هم که شده این کار انجام باید شود.

در ادامه خبرنگاران حاضر در جلسه دغدغه و پیشنهادات خود را در حوزه کار رسانه، برپایی نمایشگاه و برپایی جلسات مستمر در شهرستان پردیس بیان نمودند و از خبرنگاران حاضر در جلسه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا