امام جمعه پردیس:

حمله سایبری دشمن یک دفاع بزدلانه بود

امام جمعه پردیس گفت: حمله سایبری دشمن به سامانه هوشمند کارت سوخت بیش از آن که یک حمله باشد یک دفاع بزدلانه و منفعلانه بود که با ورود دستگاه‌های مرتبط در حال حاضر اغلب جایگاه‌ها به مدار برگشتند.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهرستان پردیس اظهار داشت: رژیم صهیونیستی و آمریکا در طول ماه های گذشته ضربات سنگین سایبری را از محور مقاومت در وزارت دفاع، ارتش صهیونیستی، پنتاگون، سیستم برق سرزمین های اشغالی، سیستم ناوبری دریایی و ناوگان هوایی نظامی خود متحمل شده اند و برای تلافی دست به پاتک منفعلانه زدند.

وی با بیان اینکه در بعد سیاسی، انتخاب زمان و محور حمله، نشان از یک طراحی قبلی از سوی دشمن دارد، گفت: سالگرد آشوب های بنزینی از یک سو و اختلال در بنزین رسانی در اروپا و به ویژه انگلیس از سوی دیگر، ایجاد نارضایتی از دولت مردمی و فشار بر ایران در آستانه مذاکرات برجامی، از جمله مهمترین اهداف سیاسی دشمنان است.

امام جمعه پردیس با بیان اینکه مردم فهیم ما، دشمنان و برنامه های آنها را خوب شناختند و شهرها دچار التهاب نشد، توضیح داد: صدا و سیما به موقع در صحنه حضور پیدا کرد و قدرت ابتکار عمل رسانه ای را از جبهه دشمن گرفت و در عمل تبدیل به مرجع رسانه ای شد.

حجت الاسلام حسینی گفت: رئیس جمهوری با لغو یک جلسه مهم در یک پمپ بنزین حضور پیدا کرد و خدمت مردم را در اولویت قرار داد و وقتی مردم، مسئولان و خدمتگذاران خود را در عرصه خدمت ببینند به طور قطع آستانه صبر و تاب آوری آنها بالا خواهد رفت و توطئه های دشمنان را خنثی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این حمله نشان داد ایران اسلامی اگر چه در حمله و آفند سایبری جزو قدرت های اول جهان است اما در دفاع و حوزه زیرساخت ها دارای ضعف هایی است، اظهار داشت: ضرورت دارد این موضوع به سرعت مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: این حمله ی شتاب زده یک فرصت است تا زیرساخت های سایبری کشور در سه بازه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت که همان راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است اصلاح شود.

امام جمعه پردیس گفت: این حمله نشان داد که نفوذ عوامل مزدور در سطح کارشناسی و مدیریتی در این عرصه موجب ایجاد حفره های امنیتی در عرصه های مختلف از جمله سیستم فناوری اطلاعات شده است که باید به صورت جدی بررسی شود.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: هماهنگی دستگاه های اطلاع رسانی و همچنین اقناع سازی و روشن کردن ابهاماتی که در اذهان مردم به وجود می آید مهم است چراکه دشمن از خلاء اطلاع سازی درست سوء استفاده می کند و با روایت دلخواه خود اهداف خود را پیش می برد.

وی ادامه داد: ما همیشه باید در حال جهاد باشیم، جهاد کبیر همیشگی و همگانی است و در تمام عرصه های خانوادگی، اجتماعی، فردی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کاربرد دارد.

امام جمعه پردیس با بیان اینکه بی عدالتی بیش از فقر برای مردم مشکل آفرین است، اظهار داشت: برای تحقق عدالت باید با قانون گرایی، پاسخگویی، شفافیت، انضباط مالی، طهارت اقتصادی و پرهیز از اشرافی گری در تمام ابعاد شخصی و برنامه‌های مدیریتی، در مسیر خدمت به‌ مردم و مبارزه مداوم و بدون قید و بندهای سیاسی اقدام کرد.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه ایران به ۲ دلیل بروکسل که مقر اصلی بیشتر نهادهای اتحادیه اروپا است را برای مذاکرات مقدماتی انتخاب کرده است، افزود: دلیل اول تغییر رویکرد سیاست خارجی دولت ایران را که در برابر زیاده خواهی های آمریکا به صورت تهاجمی و کنش مَند ظاهر می شود را به نمایش بگذارد.

حجت الاسلام حسینی گفت: انتخاب اتحادیه اروپا به جای میدان داری یک کشور به نام فرانسه به‌عنوان طرف اصلی مذاکرات بروکسل چند مزیت مهم دارد.

وی اضافه کرد: با ایجاد شکاف بین اروپا و آمریکا قدرت اجماع سازی آمریکا را تحت الشعاع قرار می دهیم و از سوی دیگر موازنه بخشی به مذاکرات برجامی را ایجاد می کنیم و هم اروپا را وادار می شود تا از جایگاه خودش برای حل مسائل باقی مانده و تامین منافع ایران استفاده کند؛ به این دلیل که غرب نیازمند کنترل و افزایش نظارت های برنامه هسته ای است.

وی ادامه داد: تهران روز چهارشنبه پنجم آبان، میزبان دومین دور نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان بود و این نشست در حالی برگزار شد که هیچ نماینده ای از افغانستان حضور نداشت چراکه از اول هم قرار نبود نماینده ای از افغانستان حضور داشته باشد کما اینکه در اولین نشست در پاکستان نیز هیچ نماینده‌ای از افغانستان در اجلاس حضور نداشت.

امام جمعه پردیس افزود: جامعه جهانی طالبان را رسما به عنوان دولت نپذیرفته اند و مورد دیگر اینکه طالبان قول داده بود که هیچ نگرانی جدی امنیتی نه از جانب طالبان و نه از جانب دیگر گروه‌ها در داخل این کشور برای همسایگان وجود نخواهد داشت اما اکنون و با گذشت مدت زمانی کمتر از ۲ ماه، به‌نظر می‌رسد طالبان، در برقراری امنیت کامل مورد ادعایش ناکام بوده‌ است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه جهاد کبیر مسئولان یعنی حضور میدانی در بین مردم و مردم داری جهت رفع مشکلات و جلوگیری از سوء استفاده های دشمن، اظهار داشت: حضور میدانی مسئولان شهرستان در محلات و بین مردم و شنیدن صدای مردم و مشاهده مشکلات از نزدیک و رفع سریع مشکلات مشاهده شده در دستور کار قرار گرفته است و در این راستا هر هفته مسئولان شهرستان در یک محله با اطلاع رسانی قبلی حضور پیدا می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا