حمایت از اجرای طرح کتابخانه سیار روستایی در شهرستان پردیس/ معرفی فضاهای واجدالشرایط احداث کتابخانه در روستاها در شهرستان پردیس

بررسی مشکلات جزئی کتابخانه‌های شهرستان پردیس  و حمایت از اجرای طرح کتابخانه سیار روستایی و شناسایی و معرفی فضاهای واجدالشرایط احداث کتابخانه در روستاها در شهرستان پردیس از جمله مصوبات نشست انجمن کتابخانه‌های شهرستان پردیس بود.

به گزارش صبح پردیس، نشست انجمن کتابخانه‌های شهرستان پردیس به‌منظور ارائه گزارش عملکرد سه ماهه اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان و بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی با حضور مرتضی حیدری فرماندار پردیس و رئیس انجمن، محسن سلطان محمدی سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان، روسای ادارات و نهادهای عضو و کارشناسان امور حقوقی اداره کل کتابخانه‌های استان تهران در محل فرمانداری واقع در شهر پردیس برگزار شد.

مرتضی حیدری فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان پردیس با تقدیر از فعالان فرهنگی که موجب ارتقای مطالعه در شهرستان شده‌اند، اظهار کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی و جدیت در کار، فعالیت‌های این انجمن گسترده‌تر و عمیق‌تر به‌پیش رود.
وی با اشاره به لزوم برقراری ارتباط مؤثر اداره کتابخانه‌ها با نهادها و ادارات فرهنگی و سمن‌های فعال به‌منظور ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و جذب عضو، افزود: برای دستیابی به موفقیت باید برنامه‌ریزی کرد و اعتبارات نیز نقش عمده‌ای در این زمینه‌دارند، بنابراین شهرداری‌های پردیس و بومهن که طبق قانون تأمین کننده اعتبار اداره کتابخانه‌ها هستند لازم است مطابق زمان‌های مشخص‌شده مبلغ مربوط به خود را پرداخت نمایند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان با ارائه گزارشی از اقدامات سه ماهه نخست سال جاری، خاطرنشان کرد: مشارکت در برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی در مناسبت‌ها، افزایش عنوان‌های کتاب در ایستگاه‌های مطالعه موجود در ادارات، همکاری با آموزش‌وپرورش برای ایجاد بستر استفاده آسان دانش آموزان از کتابخانه‌ها، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با برخی ادارات و بهبود فضای مطالعه در کتابخانه‌های عمومی از جمله این اقدامات است.
وی با اشاره به مشکلات برخی از کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیز گفت: عدم روشنایی کافی محیط پیرامونی، مناسب نبودن راه‌های دسترسی و نیاز به تعمیرات جزئی، مشکلاتی است که برخی کتابخانه‌های شهرستان با آن روبرو هستند و لازم است راهکاری برای آن اتخاذ شود.
در ادامه افراد حاضر به تبادل‌نظر پرداختند و بر حمایت و همکاری اداره کتابخانه‌ها از کتابخانه‌های فعال در مساجد تأکید شد. همچنین تسریع در تهیه نقشه و مشخصات کتابخانه مرکزی شهرستان براساس مساحت و جمعیت، حمایت از اجرای طرح کتابخانه سیار روستایی و شناسایی و معرفی فضاهای واجدالشرایط احداث کتابخانه در روستاها از مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا