حمایت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان و بخشداری پردیس از کسب و کارهای کوچک در روستا

کتابخانه‌های عمومی و بخشداری پردیس  از مشاغل و کسب و کارهای کوچک در روستا حمایت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از روابط عمومی بخشداری مرکزی شهرستان پردیس، اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پردیس و بخشداری مرکزی پردیس برای نخستین بار با برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی از کسب و کارهای کوچک حمایت می‌کنند.

بر پایه این خبر دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی کسب و کارهای کوچک ویژه بانوان و نوجوانان با همکاری صمیمانه  رییس اداره کتابخانه‌های شهرستان و مسول کتابخانه کرشت‌، امور بانوان بخشداری پردیس‌، بسیج خواهران و دهیاری پیش‌بینی شده و این طرح از کتابخانه عمومی روستای کرشت با برپایی نمایشگاه دستاوردهای بانوان روستایی کلید خورده است.

توسعه و گسترش کسب و کارهای محلی نیازمند اتصال متقاضیان به متخصصان و منابع مورد نیاز است که کتابخانه‌های عمومی با توجه به وظایف تعریف‌شده‌ می‌توانند نقش اثرگذاری در این زمینه داشته باشند.

گفتنی است کتابخانه عمومی کرشت توانسته از طریق ارائه‌ خدمات آموزش محور برای راه‌اندازی، حمایت، ترویج و اطلاع‌رسانی کسب و کار، با در اختیار قرار دادن فضا کتابخانه‌ و مدیریت فضاهای موجود، اقدام به حمایت از کسب و کارهای کوچک نماید.

همچنین علاوه بر حمایت از کسب و کارهای کوچک از دیگر اقداماتی که در این کتابخانه در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت در حال اجرا است می‌توان به کلاس‌های تجوید قرآن کریم، همچنین کارگاه های خیاطی، ، نقاشی، آموزش کیک و شیرینی، برگزاری کلاس های تقویتی برای دانش آموزان، آموزش چرتکه، احکام، قصه نویسی، دورهمی کتابخوانی و خوشنویسی،  اشاره کرد.

مقرر است  با برپایی نمایشگاه برای فروش محصولات تولید شده توسط شرکت کنندگان، زمینه اشتغال و راه اندازی کسب و کارهای خانگی و کوچک در روستا  فراهم و به کانونی مهم در زمینه کارآفرینی تبدیل شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا