حلاوت عزاداری محرم در پارک فناوری پردیس

شرکت‌های دانش‌بنیان پارک فناوری پردیس عزادار اباعبدالله‌الحسین (ع) هستند.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، با آغاز دهه اول محرم هر روز همزمان با اذان ظهر مراسم سخنرانی و عزاداری امام حسین علیه‌السلام در مسجد حضرت زهرا (س) پارک فناوری پردیس بر پا می‌شود.

حضور حداکثری کارکنان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پارک پردیس در این مراسم، پاسخ کوبنده‌ای است به افرادی که اخیرا با دیدن فیلمی از بی‌حجابی بانوان در کارخانه نوآوری آزادی تلاش داشتند جامعه نخبگان و فناوران جامعه را به بی‌دینی و بی‌قانونی متهم کنند و بگویند اکثریت این قشر اعتقادات دینی ندارند و پایبند به اصول مذهبی نیستند.

عزاداری باشکوه کارکنان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پارک فناوری پردیس و به ویژه بانوان مومن و معتقد که در عزای امام حسین (ع) اشک می‌ریختند، گویای این است که شیعه علی علیه‌السلام هم علم دارد هم اخلاص در عمل و در غم این خاندان سوگوار است.

آنگاه که نام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) در گنبد سپید مسجد پارک فناوری پردیس در جوار مقبره نامداران بی‌نامِ شهدای گمنام می‌پیچید کاش مغرضان و دین ستیزان حضور داشتند.

تمام خیابان‌ها و سر درب اکثر شرکت‌های دانش‌بنیان در عزای حسین سیاهپوش است. کارکنان و فناوران زیادی در پارک لباس سیاه عزا بر تن کرده‌اند و خیابان‌های پارک با بیرق‌های عزا رنگ و بوی دیگری گرفته است.

مسجد فاطمه الزهرا سلام الله علیها پارک فناوری پردیس با نصب کتیبه‌های عزا بر در و دیوار، محلی برای دلدادگی عاشقان ثارالله علیه‌السلام شده، مانند همه مساجدی که بقا و اقامه نماز در آنها، یکی از ثمرات قیام حسینی است.

از زیباترین بخش‌های این عزاداری که بی‌اختیار اشک از چشم‌ها روانه می‌کند، چرخاندن پرچم سرخ «یا حسین» در میان عزاداران و تبرک آن می‌باشد.

مسجد پارک هم با همکاری کارکنان، هر روز در دهه محرم مهیای عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام است.

مراسم زیارت عاشورا در پارک به پاست

دهه اول محرم صبح‌ها کارکنان و فناوران پارک با شوق وصف‌ناشدنی روز خود را با قرائت زیارت عاشورا و روضه کوتاهی آغاز می‌کنند. مثل همه دوشنبه‌هایی که زیارت عاشورا، پای ثابت برنامه‌های پارک بوده است.

در ظهرهای این دهه هم مراسم روضه سیدالشهدا در مسجد پارک برپاست. جمع زیادی از فناوران و کارکنان پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، پای منبر می‌نشینند تا از امام حسین علیه‌السلام و یارانش، بیشتر بشوند و با اهداف قیام سرخ حسینی بیشتر آشنا شوند. پس از سخنرانی هم بساط مداحی و روضه‌خوانی و اشک و سینه زنی برپاست.

در مراسم سیدالشهدا علیه‌السلام، فرقی ندارد مدیر باشی یا کارمند، مدیرعامل یک مجموعه دانش‌بنیان با صدها نفر نیروی متخصص باشی یا محقق و فناور در یک گوشه از شرکت‌های پارک؛ اینجا همه عزادار حسینند. این خاصیت روضه است که همه یک رنگ می‌شوند، از لباس‌های سیاه تنشان تا جمع شدن دور همدیگر، نشان‌دهنده همدلی و همراهی است، برای عرض ارادتی مختصر به خاندان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله.

حتی پذیرایی و ناهار بعد از روضه هم با ناهارهای دیگر تفاوت دارد. نمک سفره اهل بیت علیه‌السلام، همه را دامن‌گیر کرده است.

خلاصه اینکه پارک فناوری پردیس در دهه اول محرم، با همیشه فرق دارد. مثل همه شهرها و روستاهای ایران که بزم عزای حسینی برپاست، پارک فناوری پردیس هم محفل توسل و روضه را برای دلداگان مکتب سرخ عاشورا فراهم کرده است. آری! اینجا همه عزادار حسین هستند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا