فرماندار پردیس:

حق الناس در انتخابات پردیس به شمارش آرا محدود نیست

فرماندار شهرستان پردیس در دومین نشست آموزشی نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای، حق الناس را محدود به شمارش آرا ندانست و بر رعایت این موضوع در تمام فرآیندهای انتخابات تاکید کرد.

به گزارش صبح پردیس به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات شهرستان پردیس، رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان پردیس در این جلسه احساس تکلیف داوطلبان برای ورود به عرصه انتخابات، فرایند تایید صلاحیت داوطلبان، رسیدگی به اعتراضات، چینش اعضای شعب منطبق بر موارد قانونی، ایجاد زمینه حضور پرشور و آگاهانه مردم در پای صندوق های رای و پرهیز از دلسرد کردن مردم از آثار رای های خود را از دیگر مصادیق بارز حق الناس دانست.

وی اظهار کرد: کمترین تخلف در هنگام شمارش آرا روی می دهد زیرا همه اعضای شعبه و نمایندگان هیات نظارت در طول زمان شمارش آرا و تنظیم صورت‌جلسات حضور مستمر دارند و عملا امکان تخلف بسیار پایین می آید.

فرماندار پردیس خاطرنشان کرد: برای کاهش احتمال اشتباهات سهوی ناشی از خستگی مربوط به برگزاری همزمان چهار انتخابات، تلاش شده است دو نماینده فرماندار و دو کاربر رایانه برای هر شعبه در نظر گرفته شود تا اعضای شعبه بتوانند با کمترین خطا نسبت به شمارش آرا اقدام کنند.

رضایی افزود: یکی از مصادیق بارز دلسرد کردن مردم نسبت به انتخابات و تضییع حق الناس تخریب جایگاه هایی است که برآمده از خونه شهدا و رای های مردم بوده و نقش آن فارغ از بحث اشخاص، بسیار کاربردی و تاثیر گذار است زیرا بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری مشارکت حداکثری الویت اول است و افرادی که نسبت به تخریب جایگاه دولت مستقر اقدام می کنند، عملا مردم را دلسرد خواهند کرد.

فرماندار پردیس مشروعیت نظام را با حضور و خواست مردم در ارتباط کامل دانست و گفت: مردم صاحب حق، صاحب مملکت و صاحب نظام هستند و علیرغم اینکه وجود بحث های سیاسی، حزبی و رقابت سالم بسیار خوب است اما این مردم هستند که حرف آخر را می زنند و باید شرایطی را فرآهم کرد که مردم با مشارکت بالا حضور پیدا کنند و با خرد جمعی خودشان تصمیم بگیرند.

نماینده عالی دولت در شهرستان پردیس خاطرنشان کرد: مذاکره، تعامل و قدرتنمایی در عرصه بین المللی به پشتوانه مشارکت و حضور مردم به وجود می آید و باید به اعتماد پاک مردم ارج گذاشت و رای مردم را امانتی گرانقدر دانست و پذیرفتن مسئولیت اجتماعی، مشارکت در برگزاری انتخابات و تلاش در راستای خدمت به مردم و پاسداشت رای مردم قابل تقدیر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا