حضور چشمگیر تیم دختران شهرستان پردیس در مسابقات چهارگانه بومی محلی استان تهران

تیم دختران هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان پردیس در مسابقات چهارگانه بومی محلی استان تهران حضور چشمگیری داشتند.

به گزارش صبح پردیس، دومین دوره مسابقات چهار گانه بازی‌های بومی و محلی ویژه بانوان روستایی استان تهران به مناسبت دهه کرامت، ورزشگاه نصر اداره کل ورزش و جوانان استان تهران با شرکت ۹ تیم از شهرستان‌های پردیس، قرچک، شهریار، اسلامشهر، شهر ری، بهارستان، رودهن، حوزه جنوب شرق و حوزه شمال غرب در چهار رشته طناب کشی، دوزپا، هفت سنگ مهارتی، چوب کشی با حضورجعفر زادگان نایب رییس هیات ورزش‌های روستایی استان تهران، روستایی مسئول کمیته برای تونیک استان تهران و معاون واحد نظارت اداره کل ورزش و جوانان برگزار گردید.

معاون اداره ورزش و جوانان شهرستان پردیس گفت: تیم ۱۲ نفره دختران شهرستان پردیس به سرپرستی لیلا ابویی مسئول کمیته بازیهای بومی محلی شهرستان و مربیگری فهیمه صیاد منش مربی تیم بازیهای محلی و نایب رییس هیات هندبال، موفق شدند در اولین حضور خود در مسابقات چهارگانه دو مقام در بخش دوزپا (دوم) و طناب کشی (سوم) کسب کنند.

درخشان دارا هدف از اعزام و حضور تیم دختران به مسابقات ورزش‌های بومی و محله‌ای در سطح استان را ایجاد شور، نشاط و تحرک بین دختران بیان کرد و ادامه داد: آشنایی، ایجاد حس رقابت درصحنه مسابقات، آمادگی برای شرکت در مسابقات استانی و کشوری از دیگر اهداف اعزام دختران به این مسابقات بود.

مسئول کارگروه توسعه فرهنگی ورزشی بانوان گفت: ورزش‌های سنتی و بازی‌هایمحلی هویت و گنجینه‌ای از باورهای فرهنگی اقوام ایرانی است که باید در برگزاری آنها کوشا بود.

وی افزود: شادابی، شورونشاط، تقویت قوای روحی، همکاری و مشارکتجویی از رویکردهای مسابقات و جشنواره های سنتی و بومیست که هیات روستایی شهرستان قصد دارد با همکاری دهیاری‌ها و چهار هیات ورزشی فعال با اجرای طرح تابستانه با ورزش نشاط اجتماعی بهویژه در جوانان را احیا نماید.

ازنکات قابلتوجه این مسابقات رژه تیمها با در دست داشتن تابلو شهرستانِا با پوشش البسه محلی و درخشش حدیث بیات در بخش قدرتی چوب کشی بود کهموردتوجه داوران و برگزارکنندگان قرار گرفت.

درپایان دارا ضمن تبریک کسب موفقیت به دختران تیم هیات روستایی و فهیمه صیادمنش (مربی) و لیلا ابویی سرپرست تلاشگر، از پشتیبانی محمد سیفی ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان پردیس به جهت حمایت از اعزام و توسعه ورزش بانوان، مجید کشاورز معاونت ورزشی و سرپرست هیات روستایی_شهرستان و اهتمام بر موضوع ارتقا ورزش روستایی و مساعدت در برنامهریزی ورزش روستاها قدردانی نمود و همچنین از حمید سیری رییسهیات هندبال، سوگند غلامی، امید هدایتی، هادی امیری، در راستای هماهنگی اعزام، بیمه پزشکی ورزشی تیم، پیگیری و مکاتبات با استان، برنامهریزی تمرینات تقدیر و ابراز امیدواری کرد در سال جاری با تلاش‌های بانوان ورزشکار، سهم دستاوردهای قهرمانی و توجه به این قشر افزایش یابد و امکانات و تسهیلات حوزه بانوان درخور شان دختران و بانوان بیش از گذشته تخصیص یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا