حضور نماینده وزیر در شورای حفظ حقوق بیت المال در پردیس/ اقدامات ویژه قانونی در انتظار زمین‌خواران

طبق تاکید رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی باید بتوان در مسیر حق و عدالت کارها را پیش برد تا هر روز بیشتر از قبل شاهد شکوفایی و خدمت‌رسانی به مردم در شهرهای جدید به ویژه در شهر جدید پردیس باشیم.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از روابط عمومی شرکت عمران پردیس، با حضور نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت المال در پردیس، موضوعات مربوط به زمین‌خواری در این شهرستان مورد پیگیری قرار گرفت.

معصوم با اشاره به این‌که در گذشته موضوع زمین‌خواری در کشور عموما تصرف، درخت‌کاری و دیوار چینی‌ بود گفت: اکنون با ابزارهای جدید شاهد این هستیم که از طرق قانونی کارها دنبال می‌شود. امروزه با سندسازی‌ها، جعل اسناد و شهادت شهود و بعضا بکارگیری باندها، زمین‌خواری صورت می‌گیرد و با استفاده از مردم برای مدیران فضاسازی می‌شود. ما نیز بر اساس سوابق و مدارکی که حکایت از ملی‌ بودن دارد، از حق دولت دفاع می‌کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که وارد شهر جدید پردیس دیدیم که تمام اقدامات، توسعه‌ها و ساخت و سازها مدیون خدمات و سرمایه‌گذاری‌های کلان ملی و دولتی است. تکلیف داریم تا برای رفاه شهروندان و مردم شهر پردیس و سایر شهرهای جدید، اقدامات موثری داشته باشیم. باید پرونده‌ها را در مراجع قضایی و در بستر کارهای حقوقی دنبال کنیم و به دلایل و مستندات قانونی تجهیز شویم تا در مسیر حق و عدالت پیگیر موضوعات باشیم.

نماینده تام الاختیار وزیر ضمن درخواست از دیگر مراجع برای کمک به برخورد با زمین‌خواری‌ها گفت: موضوعی که کار برای مشکل کرده این است که بعضی از ذی‌نفعان وارد زمین‌ها می‌شوند و با مالکین و مدعیان قراردادهای خاص می‌بندند و با فضاسازهای عمومی سعی دارند تا مسائل را به نفع خودشان کنند. صراحتا اعلام می‌کنیم که هیچ‌گاه به اندازه نوک سوزن چشمداشتی به حقوق کسی نخواهیم داشت اما آن‌چه که مستندات و ادله‌ از چند دهه قبل حکایت دارد، حتما در چارچوب قانون از حقوق مردم و دولت دفاع می‌کنیم.

معصوم در پایان گفت که طبق تاکید رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی باید بتوانیم در مسیر حق و عدالت کارها را پیش ببریم تا هر روز بیشتر از قبل شاهد شکوفایی و خدمت‌رسانی به مردم در شهرهای جدید به ویژه در شهر پردیس باشیم.

در ادامه سرپرست شرکت عمران به صحبت پرداخت و با اشاره به حضور سرزده رئیس جمهور در پردیس در فروردین ماه و دستور ویژه دکتر رئیسی برای مقابله با زمین‌خواری‌ها، از شروع این پیگیری‌ها توسط وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران پردیس از همان روز خبر داد. به گفته پیرفرشی یکی از ماموریت‌های اصلی شرکت عمران که در سال جدید تعریف شده این است که با تعامل مناسب با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سندهای تک برگی مردم چه برای اراضی واگذار شده در سنوات قبل و چه برای ساختمان‌های مسکن مهر صادر شود.

با اعلام پیرفرشی فرآیند اخذ سندهای تک برگ شروع شده که مقدمه آن اخذ پایان کارهای ساختمانی از شهرداری است و در این خصوص نیز از سال گذشته تفاهم‌نامه‌های مشترک خوبی بسته شده و زنجیره‌ای از اقدامات حقوقی و ثبتی در حال پیگیری است تا سندهای تک برگی صادر شود.

سرپرست شرکت عمران در پایان گفت ماموریت شرکت عمران شهر جدید زمانی پایان می‌یابد که ساختمان مردم ساخته و سندها دریافت شده تا مانند سایر نقاط کشور، خرید و فروش‌ها و معاملات در بستر قانونی و مشخص انجام ‌شود که در این مسیر حوزه‌های مختلف بودجه‌ای و سیستمی شرکت عمران سازماندهی شده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا