حریق کارگاه فوم‌سازی در پردیس خاموش شد

شهردار پردیس گفت: آتش‌سوزی در یک واحد تولید و نگهداری فوم در ناحیه صنعتی فاز هفت شهر پردیس با استفاده از ۸۰ هزار لیتر آب و یک هزار لیتر کف، توسط آتش‌نشانان خاموش شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، مرتضی همتی روز دوشنبه در حاشیه عملیات اطفای حریق کارگاه تولید فوم به خبرنگاران اظهار داشت: ۲۵ نفر از نیروهای آتش نشانی طی سه دقیقه به محل حادثه رسیدند و حریق کارگاه را که در مجاورت ۲ انبار فوم و یک انبار انباشته از تینر و روغن بود اطفا کردند.

وی با بیان اینکه در این حادثه خسارت جانی نداشتیم، اظهار داشت: این حادثه در یکی از شلوغ ترین خیابان های این ناحیه صنعتی اتفاق افتاد و با اقدام به موقع همکاران خسارت مالی وارده به حداقل رسید.

شهردار پردیس با بیان اینکه همکاران آتش نشانی با ۲ روش خسارات حریق را به حداقل رساندند، گفت: در این عملیات یک گروه حریق را اطفا کردند و گروه دوم واحدهای مجاور را برای پیشگیری از سرایت آتش تخلیه کردند و با این اقدام از گسترش حریق جلوگیری شد.

همتی ادامه ادامه داد: تامین سیستم اطفا حریق در واحدهای صنعتی، آماده بودن معابر برای تردد سریع نیروهای امدادرسان به ویژه آتش نشانان در نواحی صنعتی ضرورت دارد.

وی افزود: همکاران ما به دلیل اشراف کامل به مسیرهای فرعی، به موقع به محل حادثه رسیدند و این در حالی است که معابر اصلی این ناحیه صنعتی ترافیک سنگینی داشت و در این راستا رسیدگی به وضعیت تردد در معابر اصلی ضروری است.

شهردار پردیس گفت: بیشتر سوله های این منطقه بدون رعایت حریم ایمنی و به هم چسبیده ساخته شدند و در این ناحیه صنعتی صنایع درودگری و اشتعال زا فعالیت دارند و رعایت نشدن حریم ایمنی در زمان حریق مشکل ساز است.

همتی ضمن تقدیر از آتش نشانی های شهرهای مجاور، بیان کرد: از آتش نشانی شهرهای بومهن، رودهن، دماوند و تهران برای خاموش کردن این آتش سوزی استفاده شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا