جوانان محور اجرای طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار هستند.

جوانان محور اجرای طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار هستند

دبیر ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار کشور بابیان اینکه محور اقدامات ما جوانان هستند، گفت: اعتقاد داریم جوانان محله مسائل و مشکلات را شناسایی و برای رفع و رجوع آن کمک کنند و در انتظار دولت نباشند.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل ازخبرگزاری ایرنا، پارسا گوهری روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری سمینار حمایت از مشاغل خانگی و بانوان کار آفرین در فرهنگسرای مهر شهر بومهن از حضور جوانان نخبه و با استعداد در محلات مختلف شهر بومهن خبر داد و اظهار داشت: تعداد زیادی جوان نخبه در محلات محروم و کم برخوردار سکونت دارند که به دلیل مشکلات مالی و معیشتی نتوانستند کاری انجام بدهند و حمایت از این جوانان پس از شناسایی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه دبیرخانه ستاد توانمدسازی با ارائه هفت بسته خدمتی در شهرستان پردیس مستقر شده و خدمت‌رسانی دارد، خاطرنشان کرد: در شهر بومهن ۲ منطقه کم برخوردار دار ازون تپه و ترک آباد داریم که باید تمام امکانات خود را برای رفع مشکلات این محلات کم برخوردار بسیج کنیم.

این مسئول افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شد که تمام مسائل و مشکلاتی را که در حوزه مشاغل خانگی داریم در حوزه آموزش، مشاوره، ارائه تسهیلات و فروش محصول را با کمک کارشناسانی که در دبیرخانه مستقر شدند پیگیری و رفع کنیم.

گوهری ادامه داد: کارآفرینان شهرستان پردیس با تمام سختی‌ها کسب و کار را راه اندازی کردند، تولید و فروش محصولات دارند و تکلیف همه ما است که برای تداوم تولید و فعالیت به آنها کمک کنیم.

وی اضافه کرد: ستادتوانمندسازی محلات کم برخوردار در حوزه بهداشت و درمان و سلامت با بیمه رایگان سلامت، صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج با کمک هزینه دارو و پرداخت تسهیلات فعالیت می‌کند.

این مسئول با اشاره به بازدید ۲۰ روز گذشته خود از شهر پردیس گفت: در شهر پردیس اداره بیمه سلامت و اداره تامین اجتماعی فعال نبود‌، اداره بیمه سلامت با حمایت و همکاری فرماندار در شهرستان مستقر شده و پیگیر راه اندازی اداره تامین اجتماعی هستیم.

گوهری با بیان اینکه در حوزه بهداشت و در مان خانواده‌های کم برخوردار در اولویت قرار دارند، توضیح داد: خانواده‌ای که درگیر بیماری شده باید از شهرستان پردیس مسیر را تا شهر تهران برود و درد و مشکل چند برابر می شود، باید پیگیر رفع مسائل باشیم.

دبیر ستاد توانمند سازی محلات کم برخوردار کشور گفت: در حوزه حمایت از کار آفرینی و اشتغال محله کم برخوردار و توانمند سازی آنها در حوزه اشتغال؛ بانک‌های رسالت، مهر، ایرانیان‌، کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) حامی مالی هستند که بتوانیم کسب و کارها در این محلات راه‌اندازی کنیم.

این مسئول اظهار داشت: شمار زیادی از شهروندان در محلات کم برخوردار مستاجر هستند مشکلات و سختی دارند، ستاد تفاهم نامه‌ای با وزارت راه و شهر‌سازی امضا کرده تا بتوانیم در محلات کم برخوردار تعدادی واحد مسکونی برای خانواده‌ها بسازیم.

وی افزود: حمایت از دانش‌آموزان نخبه و با استعداد در طرح «شریف استار» را در دست اقدام و اجرا داریم که با همکاری دانشگاه صنعتی شریف طرح پیش می بریم و سهمیه خوبی امروز به پردیس تخصیص داده شد.

دبیر ستاد توانمند سازی محلات کم برخوردار کشور خاطرنشان کرد: برای دانش‌آموزانی که در مقاطع تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم هستند کلاس کنکور رایگان برگزار می‌کنیم.

گوهری با اشاره به توجه به امور فرهنگی در طرح هفت خدمت، توضیح داد: کار در حوزه فرهنگی با در نظر داشتن آسیب‌های اجتماعی محلات کم برخوردار نیز در دستور کار قرار دارد و باید کار را از مساجد آغاز کنیم و پیشنهاد دادیم که طرح جامع محلات و شهرستان‌ها آماده شود.

وی با اشاره به کمبود فضای ورزشی در محلات کم برخوردار، یادآور شد: فضایی برای ورزش بانوان پیش‌بینی نشده و آقایان هم کسری فضای ورزشی دارند و با توجه به هزینه بالای باشگاه‌های خصوصی باید راهکاری برای این مشکل داشته باشیم.

این جلسه در حوزه حمایت از مشاغل خانگی برگزار شد و در این نشست ۲ محصول دانش‌بنیان «رقیب چی» و «حجره شو» که توسط کارشناسان بومی در حوزه مشاغل خانگی طراحی شده به کار آفرینان حاضر در نشست معرفی شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا