در این اوضاع اقتصادی، جمع‌آوری بازارچه محلی در بومهن صلاح نیست/ بازارچه محلی برای ایجاد رقابتی سالم در روزهای پایانی سال است

رییس شورای شهر اسلامی شهر بومهن برخورد با بازارچه‌های محلی را ظلم به مردم دانست و گفت: در این اوضاغ اقتاصادی، وضعیت بیکاری و کمبود درآمد قشر محروم مردم منطقه، بازارچه محلی رقابتی سالم برای عرضه مناسب‌تر و باقیمت بهتر اجناس ایجاد می‌کند.
به گزارش صبح پردیس؛ علی‌اکبر رجایی نیا با تأکید بر اهمیت وجود بازارهای محلی اظهار داشت: بازارهای محلی سبب افزایش رقابت و کاهش قیمت است، این بازارها در تمام کشور نزدیک عید و با توجه به افزایش تقاضاهای مردمی برای خرید کالا برپا می‌شوند و چیز خاص و جدیدی نیست.
وی ضمن انتقاد از برخی مسئولین گفت: برخی افراد نه به شورای شهر و شهرداری بومهن و نه به مردم بومهن احترام می‌گذارند، بومهن یک شهر دیرین است که قدمت آن از پردیس بسیار بیشتر است؛ اما اتحادیه به‌جای اینکه به مردم فکر کند به عده‌ای مغازه‌دار توجه می‌کند که در این بازار اجناس مانده خود را باقیمتی بالا بفروشند.
رییس شورای اسلامی شهر بومهن بابیان اینکه برخی افراد مردم را زیر پا له می‌کنند، اضافه کرد: چه دلیلی دارد که آقایان اتحادیه بازارچه‌ها را نمی‌پذیرند، اگر اجناس مغازه‌ها خوب و با قیمت مناسب باشد که دیگر ترسی نیست، برخی مغازه‌ها با برخورد نامناسب و باقیمتی چند برابری اجناس را عرضه می‌کنند و لذا مردم از بازارچه‌ها استقبال می‌کنند.
وی با اشاره به اوضاع بد اقتصادی و درآمد کم مردم افزود: به‌جای اینکه مسئولین از برپایی بازارهای محلی و ارائه اجناس از تولید به مصرف و باقیمتی مناسب به مردم استقبال کنند، در این وضعیت بیکاری و کمبود درآمد قشر محروم مردم منطقه بیاییم دردی از دردهای مردم برداریم نه اینکه این بازارچه‌ها را حذف کنیم و در کیلومترها آن‌طرف‌تر یک بازارچه راه‌اندازی کنیم که هزینه رفت‌وآمد به آن بازارچه‌ها به مردم آسیب برساند.

رجایی نیا گفت: متأسفانه نه اتحادیه به فکر مردم است و در برابر مردم جبهه می‌گیرد و نه مسئولین، به شورای شهر که نمایندگان مردم هستند احترام نمی‌گذارند و نظر نمی‌خواهند. در اقصی نقاط تهران که پایتخت است بازارچه‌های محلی راه افتاده است، تنها این بومهن تافته‌ای جدا بافته‌شده است.
وی اضافه کرد: این دیدگاه غلطی است که می‌گویند ما به احترام کسبه بومهن بازارچه محلی بومهن را جمع می‌کنیم، اگر این احترام به کسبه بومهن است پس چرا به کسبه پردیس احترام نمی‌گذارید و بازارچه پردیس را جمع نمی‌کنید؟
رجایی نیا بابیان اینکه افرادی فرصت‌طلب در بومهن در حال له کردن مردم برای رسیدن به اهداف از قبل تعیین‌شده خود هستند گفت: کسبه در تمام سال در حال کسب هستند؛ اما در این چند روز سال بازارچه محلی ایجاد می‌شود تا رقابتی سالم برای عرضه مناسب‌تر و باقیمت بهتر اجناس ایجاد شود.
رییس شورای اسلامی شهر بومهن افزود: زمانی که اعتقادداریم خدا روزی دهنده است چرا بخیل و حسود باشیم، بگذاریم رقابتی سالم برای فروش به احترام مردم بومهن در این چند روز برقرار باشد، عده‌ای دست‌های پشت پرده بدون مشورت با ما در شورای شهر و بدون در نظر گرفتن مردم این منطقه برای خود بریدن و دوختن و تصمیم گرفتند.
گفتنی است پیش‌ازاین عده‌ای از کسبه بومهن که به فعالیت دست‌فروشان در بازارچه‌های محلی اعتراض داشتند و فرماندار پردیس در واکنش به این تجمع در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به حرمت کسبه شهر بومهن تصمیم گرفته‌ایم تا نمایشگاه بهاره فقط در شهر پردیس برگزار شود.
منبع: مهر
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا