جشن تکلیف ۲۵۰۰ دانش‌آموز در پردیس برگزار شد

امام‌جمعه شهرستان پردیس گفت: ۲۵۰۰ دانش‌آموز در شهرستان پردیس به سن تکلیف رسیدند و هدف اصلی از برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان و دختر و پسر رشد دینی و معنوی دانش‌آموزان در طی برگزاری این جشن است.

به گزارش صبح پردیس به نقل از خبرگزاری تسنیم از پردیس، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی عصر امروز در حاشیه برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر پردیسی در مسجد جامع در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ماه رجب که یکی از بهترین ماه‌های قمری و بنا به فرمایش خداوند رشته‌ای‌ای بین او و بندگان است، جشن تکلیف 330 دانش‌آموز دختر در مسجد جامع شهر پردیس با برنامه‌های متنوع برگزار شد.

وی با اشاره به برنامه‌های متنوع و آموزشی افزود: دختران ما در آستانه تکلیف و عبادت که بندگی خدای متعال هستند به سن تکلیف رسیدند برخی از مسائل دینی و شرعی خود را با برنامه‌های متنوعی فراگرفتند و در انتهای برنامه نماز را به جماعت خواندند و همه این دختران تازه به تکلیف رسیده سربازان امام زمان هستند.

امام‌جمعه شهرستان پردیس تصریح کرد: در برگزاری جشن تکلیف دختران یاد گرفتند که باید تکالیفی را که خداوند متعال بر عهده آن‌ها گذاشته را انجام بدهند و مسائل کلیدی شرعی در این برنامه‌ها به دانش‌آموزان دختر آموزش داده می‌شود.

2500دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی امروز متعهد و مکلف شدند

محمدجواد لنکرانی از ورود 2500 دانش‌آموز در شهرستان پردیس به سن تکلیف خبر داد و گفت: هدف اصلی ما از برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان و دختر و پسر رشد دینی و معنوی دانش‌آموزان در طی برگزاری این جشن است.

وی افزود: تمامی تکالیف دینی ما جنبه اجتماعی دارد و امروز با حضور 330 دانش‌آموز دختر از 6 مدرسه جشن تکلیف آن‌ها را به‌صورت گروهی برگزار شد.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان پردیس تأکید کرد: با برگزاری گروهی این مراسم ورود دختران به سن تکلیف یاد می‌گیرند که تکالیف شرعی خود را در جمع‌های مختلف بدون خجالت انجام بدهند و در جامعه بروز و ظهور داشته باشند.

وی یادآور شد: دانش‌آموزان بی‌بضاعت در برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، و اردویی تحت پوشش آموزش‌وپرورش هستند و از آن‌ها وجهی دریافت نمی‌شود.

لنکرانی در پایان با اشاره به استقبال خوب والدین از برگزاری جشن خاطرنشان کرد: جشن تکلیف در شهرهای بومهن، سعیدآباد، خسروآباد و بخش جاجرود به‌صورت مستقل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا