جشنواره فرهنگی و ورزشی روستای کرشت پردیس برگزار شد

نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی، آیینی و بازی‌های بومی و محلی در طرح خانواده فعال تابستانی با نوای خوش ساز و دهل و ترانه‌های محلی شیرازی در مدرسه امام حسین (ع) روستای کرشت در فاصله ۳ کیلومتری شهرستان پردیس برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس،  این جشنواره با رویکرد توسعه ورزش در روستاها با شعار خانواده فعال، تابستان جذاب و به میزبانی دهیاری این روستا در بخش‌هایمختلف مانند مسابقه طناب کشی، گل کوچک، هندبال، فریزبی، مچ اندازی، تیراندازی با تفنگ بادی، سنجش فشار و قند خون در فضایی شاد و نشاط بخش در میان روستائیان و مسئولان حاضر برگزار شد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان پردیس در این مراسم اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد نشاط جمعی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، غنیسازی اوقات فراغت در روستاهای شهرستان است.

محمد سیفی ضمن قدردانی از حضور هیئت‌های ورزشی فعال شهرستان که باهدف تقویت و توسعه ورزش در روستاها در این جشنواره حضور داشتند، اظهار داشت: استعدادیابی، معرفی آیین و رسوم و بازی‌های بومی و محلی، آشنایی جوانان روستایی با رشته‌های ورزشی، معرفی جاذبه‌های گردشگری وچشم‌اندازهای روستاهای شهرستان، توسعه و رونق صنعت گردشگری را بخشی از اهداف برگزاری این جشنواره دانست.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ورزشی در روستاها نشاط افزایی و نشاط عمومی را به همراه دارد و حفظ و احیاء میراث معنوی روستاها به همراه افزایش همدلی و همگرایی در بین روستاییان و توسعه ظرفیت بوم گردی را می‌توان از مزایای برگزاری این جشنواره‌ها دانست.

مهدی جعفر دهیار کرشت با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره روستایی خاطرنشان کرد: افزایش همدلی و همیاری بین روستاییان و هیئت‌های ورزشی و ادارات خدمات رسان فرهنگی اجتماعی و معرفی و شناسایی استعدادهای ورزش روستایی بخشی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

گفتنی است، در پایان مراسم به نفرات برتر هدایای ورزشی و صنایع دستی بانوان کارآفرین شهرستان از سوی اداره ورزش و جوانان، هیئت همگانی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهدا شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا