جذب نیروهای بومی شهر پردیس در شرکت‌های فناوری اولویت دارد

مدیرکل ترویج و توسعه خوشه های نو آوری پارک فناوری پردیس گفت: امکانات و ظرفیت های پارک را محدود به محل زندگی نمی کنیم اما با توجه به این که ساکنان پردیس بیشترین ظرفیت ورود و استخدام در شرکتها را دارند جذب نیروهای بومی را در اولویت قرار دادیم.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس، مجتبی جباری پور روز پنجشنبه در محل پارک فناوری پردیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولویت بسیاری از شرکت‌های مستقر با توجه به فاصله پارک فناوری از تهران، استخدام دانشجویان و فارغ التحصیلان بومی در شهرستان پردیس است.

وی با بیان اینکه طرح صدف «صنعت، دانشگاه، فناوری» برنامه ملی است که به‌منظور تحقق همکاری هدفمند صنعت و دانشگاه، پارک فناوری پردیس سند راهبردی ارتباط صنعت و دانشگاه را تدوین کرده، توضیح داد: در سالجاری این طرح در بیش از ۱۰ استان کشور برگزار شده و ما برای منطقه پردیس این طرح را به طور ویژه برگزار می کنیم.

مدیرکل ترویج و توسعه خوشه های نو آوری پارک فناوری پردیس با اشاره به برنامه های هفته پژوهش، اظهار داشت: برنامه های مختلفی برای هفته پژوهش برگزار می شود که یکی از آنها بازدید دانش آموزان شهرستان پردیس از پارک فناوری به رایگان و با اولویت دانش آموزان مستعد و برگزیده جشنواره های علمی است.

جباری پور گفت: در طی هفته های گذشته با هماهنگی آموزش و پرورش شهرستان چندین گروه از دانش آموزان از موزه علمی پارک بازدید کردند که در هفته پژوهش دانش آموزان از توانمندی‌های پارک نیز بازدید خواهند داشت.

وی با بیان اینکه یکی از نیازمندیهای توسعه شرکتهای دانش بنیان در پارک نیاز به سرمایه انسانی دانشی است، توضیح داد: حمایت مالی و تسهیل گری را برای کارورزی دانشجویان و جذب دانشجویان و فارغ التحصیل را در شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار قرار دادیم تا افراد آموزش دیده بتوانند در پارک فعالیت کنند.

مدیرکل ترویج و توسعه خوشه های نو آوری پارک فناوری پردیس گفت: طرح صدف به توانمند سازی دانشجویان برای ورود به شرکت‌های دانش بنیان کمک می کندتا مهارتهای مورد نیاز را کسب کنند و راحت تر وارد بازار کار بشوندو پیشرفت بیشتری در شرکت‌های دانش بنیان داشته باشند.

جباری پور ادامه داد: در اولین دوره این طرح نزدیک ۴۰ درصد از دانشجویان علاقه مند که در این طرح شرکت کرده بودند وارد شرکت‌های دانش بنیان شدند و در حال حاضر مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به سایر فعالیت‌های انجام شده، توضیح داد: برنامه های دیگری مانند برگزاری کمپ های تخصصی مانند برنامه نویسی و هوش مصنوعی که معمولا شرکت های دانش بنیان در این زمینه ها به نیروی انسانی نیاز دارند برگزار می شود.

مدیرکل ترویج و توسعه خوشه های نو آوری پارک فناوری پردیس گفت: در سطح دانش آموزی هم برنامه هایی داریم با این رویکرد که دانش آموزان بتوانند بخشی از نیروی انسانی تخصصی شرکت‌های پارک در آینده باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا