بررسی جابجایی واحدهای آبکاری شهرستان پردیس به شهرک‌های صنعتی/ اعلام آمادگی صنعت‌گران برای همکاری در احداث تصفیه‌خانه

شناسایی شهرک های صنعتی و هماهنگی لازم برای ارائه پیشنهاد جابجایی واحدهای آبکاری شهرستان پردیس از جمله مصوبات نشست شاماندهی این واحدها بود.

به گزارش صبح پردیس، نشست بررسی مشکلات و اتخاذ راهکار به‌منظور ساماندهی واحدهای آبکاری شهرستان پردیس با حضور معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست و نمایندگان واحدهای آبکاری در محل دفتر معاونت برنامه‌ریزی فرمانداری برگزار شد.

مجید صبوری معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار پردیس با اشاره به حضور بیش از ۲۰ نفر از فعالان این صنف به‌عنوان نمایندگان کل واحدها اظهار کرد: اداره محیط‌زیست برای واحدهای آبکاری به دلایلی از جمله موارد زیست‌محیطی و آلودگی منابع زیرزمین، همچنین عدم اخذ پروانه بهره‌برداری اخطار پلمپ صادر کرده است.

وی افزود: حفظ محیط‌زیست یک وظیفه قانونی و انسانی است که تأمین کننده سلامت و آرامش نسل‌های آینده خواهد بود و از آنجا که شهرستان در منطقه ویژه‌ای از نظر زیست محیطی قرار دارد، برنامه ریزی‌های کوتاه و بلند مدتی را برای ایجاد شرایط پایدار و ساماندهی و استقرار واحدهای آبکاری شهرستان پردیس در داخل و خارج از شهرستان در دست تهیه داریم.

معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرماندار پردیس در ادامه با اشاره به فعالیت حدود هشت هزار واحد صنفی و صنعتی در شهرستان خاطرنشان کرد: برای ساماندهی این مناطق و حفظ اشتغال و رونق تولید در سال حمایت از کالای ایرانی، نیازمند مساعدت ویژه مسئولان کشوری هستیم و امیدواریم روند اجرایی این اتفاق هر چه زودتر آغاز شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس نیز به قرارگیری شهرستان در پهنه مناطق حفاظت‌شده و آبریز سد ماملو و همچنین قوانین و دستورالعمل‌های مربوط به آن اشاره کرد و وظیفه ذاتی اداره حفاظت محیط‌زیست را جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی و مقابله با آن برشمرد و افزود: واحدهای آبکاری از آلایندگی بالایی برخوردارند و آسیب زیادی به محیط‌زیست وارد می‌کنند و اخطاریه‌های پلمپ به همین دلیل صادر شده است.

در ادامه نمایندگان واحدهای آبکاری ضمن بیان مشکلات واحدها از جمله بلاتکلیفی کارگران و ضرر و زیان‌های ناشی از به تعویق افتادن تحویل سفارش‌ها، خواستار تعیین تکلیف نهایی وضعیت خود شدند و آمادگی خود را برای هر گونه همکاری به‌ویژه در زمینه احداث تصفیه‌خانه برای هر واحد بر اساس شرایط و موافقت محیط زیست اعلام کردند.

در پایان نشست و پس از تبادل‌نظر حاضرین مقرر شد کارشناسان فرمانداری و ادارات حفاظت محیط‌زیست و صنعت و معدن و تجارت ضمن بررسی قوانین و دستورالعمل‌های مربوطه وضعیت موجود واحدها و پیشنهادات و راهکارهای لازم را برای ارائه به دستگاه بالادستی تهیه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا