مدیرعامل شرکت عضو مرکز رشد فناوری نخبگان پارک خبر داد:

تولید نرم افزار متن به گفتار زبان فارسی در پارک فناوری پردیس

مدیرعامل شرکت بینش پویا اندیش خوارزمی از شرکت‌های عضو مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس از تولید نرم افزاری برای تبدیل متن به گفتار زبان فارسی در پارک فناوری پردیس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، رضا رضازادگان مدیر عامل شرکت بینش پویا اندیش خوارزمی از شرکت‌های عضو مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس از تولید نرم افزار تبدیل متن به گفتار فارسی توسط این شرکت خبر داد و افزود: این نرم‌افزار با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند نوشته های فارسی را به عنوان یک زبان طبیعی، به گفتار تبدیل کند. این نرم‌افزار با توجه به کاربردهای مختلف آن، توانسته است مورد استفاده مجموعه‌های مختلف آموزشی، دوبله و متن‌خوانی، تولید کنندگان کتاب صوتی و شرکت‌های دیگر قرار گیرد.
وی ادامه داد: این نرم افزار همچنین می‌تواند به افرادی که توانایی خوانش متون را ندارند، کمک کند، به گونه‌ای که حتی نابینان هم می‌توانند با استفاده از این نرم افزار، متن را به گفتار تبدیل کرده و از آن استفاده کنند.
رضازادگان گفت: با توجه به عدم حرکت‌گذاری کلمات در زبان فارسی از یکسو و وجود کسره اضافه از سوی دیگر، پردازش زبان فارسی توسط هوش مصنوعی متفاوت‌تر و سخت‌تر از زبان‌های دیگر از جمله انگلیسی است. از طرفی بین زبان نوشتار و زبان محاوره‌ای در فارسی تفاوت‌هایی وجود دارد که این پردازش را سخت‌تر کرده است.
وی با اشاره به فعالیت این مجموعه در حوزه پردازش زبان فارسی گفت: پردازش متن، تبدیل متن به گفتار، پردازش و آنالیز احساسات، فهم و خلاصه کردن متون از جمله فعالیت‌هایی است که در پردازش زبان فارسی با استفاده از هوش مصنوعی صورت می‌گیرد.
مدیر عامل شرکت بینش پویااندیش خوارزمی همچنین از تولید چت بات هوشمند فارسی توسط این شرکت خبر داد و افزود: این چت بات در مراحل نهایی تولید خود قرار دارد و نوعی چت بات مدل زبانی بزرگ است. به این معنا که تعداد زیادی داده و محتوا به آن آموزش داده شده و توانایی پاسخگویی بالایی در آن تعبیه شده است.
وی گفت: مدل‌های خارجی این نوع چت بات‌ها مانند چت بات GPT علاوه بر مشکلاتی که در دسترسی به آنها به دلیل تحریم ها وجود دارد، با فرهنگ و اطلاعات ایران نیز طراحی نشده‌اند و ممکن است برخی پاسخ های این چت‌ها دقیق نباشد، در حالی که در طراحی چت بات فارسی این شرکت تلاش شده تا این مشکلات تا حد امکان رفع شود.
رضازادگان در پایان، حضور در مرکز رشد پارک فناوری فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس را فرصتی مغتنم برای این مجموعه برشمرد و افزود: حضور در مرکز رشد، این امکان را فراهم کرده است که ضمن استفاده از مزایای حقوقی عضویت در این مرکز، با استفاده از آموزش‌های مختلف بتوانیم مجموعه خود را ارتقاء بدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا