توجه به مستمندان و اطعام از درس‌های عید قربان است

امام جمعه پردیس گفت: اطعام و توجه به مستمندان از درس‌های عید قربان‌ است زیرا توجه به اطعام و سیر کردن مستمندان اهمیت بالایی دارد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از خبرگزاری فارس، صبح امروز حجت الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه پردیس در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز عید قربان، ضمن دعوت نمازگزارن به تقوای الهی، اظهار کرد: درس‌های تربیتی قربانی کردن بسیار زیاد است و از این طریق تسلیم بودن، تقوا و قدرت مبارزه با نفس خود را بالا خواهیم برد.

وی در رابطه با اولین درس از درس‌های تربیتی قربانی کردن گفت: اولین درس تسلیم الهی بودن است؛ در قربانی کردن ظاهر عمل سربریدن است؛ اما واقعیت قضیه نهایت تسلیم، سرسپردگی، عشق و علاقه بنده به مولای خود است.

امام جمعه پردیس افزود: چه عشقی بالاتر از اینکه انسان حاضر شود عزیزترین کسان خود را برای رضای خالقش با دستان خود ذبح کرده و قربانی نیز عاشقانه تسلیم شود.

حجت الاسلام حسینی دومین درس را افزایش تقوا اعلام و ابراز کرد: در ذبح قربانی جهت تقرب پروردگار از زمان آدم ابوالبشر علیه‌ السلام شروع شد، وقتی که دو فرزندش هابیل و قابیل به ترتیب یک قوچ و مقداری گندم را به عنوان قربانی به بارگاه خداوندی تقدیم کردند، به دستور و روال آن زمان صاعقه‌ای از آسمان قربانی هابیل را سوزاند که این علامت قبولی بود و قربانی قابیل به حال خود باقی ماند.

وی افزود: اطعام و توجه به مستمندان از دیگر درس‌های عید قربان‌ است زیرا توجه به اطعام و سیر کردن مستمندان اهمیت بالایی دارد.

امام جمعه پردیس سومین درس را مبارزه با نفس دانست و تاکید کرد: آخرین توصیه و درس تربیتی که در این جلسه از این عمل اسلامی قربانی می‌آموزیم، درس توکل است زیرا امّ سلمه نزد رسول خدا(ص)، گفتند: یا رسول اللّه! عید أضحى فرا می‌رسد و من بهاى قربانى ندارم؛ پس آیا اجازه دارم قرض بگیرم و قربانى کنم؟ حضرت محمد(ص) فرمودند، قرض بگیر و قربانی کن؛ زیرا آن قرضی ادا شدنى است؛ این نشان می‌دهد که با توکل به خدا، فرد قرض بگیرد و قربانی را انجام دهد.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه اگر مردم می‌دانستند چه پاداشی در قربانی کردن وجود دارد، قرض می‌گرفتند و قربانی می‌کردند، عنوان کرد: صاحب قربانی با اولین قطره‌ای که از خون آن می‌ریزد، بخشیده می‌شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا