152 هزار نفر در استان تهران با معلولیت روبرو هستند/ توزیع رایگان تجهیزات توانبخشی مورد نیاز معلولان در شهرستان پردیس

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران از اجرای طرحی خبر داد که بر اساس آن دسترسی همه توان‌خواهان و معلولان جسمی حرکتی هشت شهرستان محروم استان از جمله شهرستان پردیس به وسایل توان‌بخشی تسهیل می‌شود.

به گزارش صبح پردیس، محمدرضا اسدی در حاشیه همایش سازمان‌های مردم‌نهاد، تجارب آموخته در حوزه معلولان با بیان اینکه این طرح تا پایان امسال به‌پایان می‌رسد از همه معلولان ساکن در این هشت شهرستان محروم استان تهران (بهارستان، رباط‌کریم، شهریار، ملارد، پردیس، قرچک، پیشوا و شهر قدس) خواست با مراجعه به سامانه ثبت خدمات ضمن تکمیل فرم‌های لازم تجهیزات موردنیاز خود را هرچه سریع‌تر اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه در استان تهران نزدیک به 152 هزار نفر به نحوی با معلولیت روبرو هستند، 40 درصد این افراد را نیازمند تجهیزات توان‌بخشی دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه دسترسی معلولان به این نوع تجهیزات در شهرستان‌های محروم تا حدودی مشکل است دولت با اجرای این طرح تلاش می‌کند در توزیع خدمات عدالت ایجاد کند.
معاون توان‌بخشی بهزیستی استان تهران همچنین از نبود اعتبار لازم برای خرید ویلچر برقی برای معلولان جسمی و حرکتی خبر داد و از همه خیران خواست دولت را در این زمینه یاری کنند.
اسدی بابیان اینکه هم‌اکنون تهرانی‌ها به 22 ویلچر برقی نیاز دارند، بودجه پیش‌بینی‌شده در این خصوص را 21 ویلچر دانست.
منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا