تنه درخت جان کودک ۸ ساله را در سیلاب گلدره پردیس نجات داد

سیل روستای گلدره پردیس دو کودک خردسال را با خود برد اما یکی از کودکان که ۸ سال داشت تنه درخت را گرفت و از سیل جان سالم به در برد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، با جستجوی مردمی یکی از کودکان مفقود شده در مسیل رودخانه این روستا زنده پیدا شد؛ کودکان از اتباع خارجی بودند و مادر بزرگ دو کودک نیز در جریان وقوع سیل آسیب جسمانی دید.

در جریان سیل روستای گلدرهِ پردیس یک خودروی پراید که در جریان مسیر سیلاب قرار گرفته بود پس از برخورد با درخت مچاله شد.

صاحب خودرو چند کیلومتر پایین تر از روستای گلدره در مسیل رودخانه درحالی لاشه پراید مچاله شده خود را پیدا کرد که دیگر هیچ کاربردی ندارد؛ در سیل امروز خودروهای زیاد دیگری هم آسیب دیدند.

درمحدوده پلنگ آواز پردیس سیلاب جسد یک مرد را به این منطقه در پایین دست شهرستان آورد و هویت جسد هنوز مشخص نشده است.

جاری شدن سیل در مسیل رودخانه سیاهرود بومهن نیز خسارات زیادی به باغها و کوچه باغی های اطراف رودخانه وارد کرد، شدت سیل به قدری زیاد بود که از مسیر رودخانه خارج و به کوچه باغ ها وارد شده بود.

یکی از ساکنان محدوده مسیل رودخانه سیاهرود گفت: در حدود ساعت ۳ صبح باران قطع شد و صدای حرکت سنگ و لرزش زمین حکایت از وقوع سیلی عظیم داشت با وجود فاصله از محل مسیل، صدا بسیار مهیب بود و با ترس وضعیت را بررسی کردم که اگر سیل شدید هست همسر و فرزندانم را از محل خطر دور کنم.

سیل در محدوده سیاهرود همه جا را خراب کرده است و ساختمانهای زیادی که در مسیر جاری شدن سیل ساخته شده بود تخریب شدند؛ هنوز آمار دقیقی از خسارت وارد شده به منطقه بر اثر وقوع سیل اعلام نشده است.

جاری شدن سیل ویرانگر دردهه ۶۰ در رودخانه جاجرود سابقه داشته و بامداد روز پنجشنبه هم مشابه آن در این محدوده اتفاق افتاد.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: بنا بر اعلام اداره کل هوا شناسی سامانه اول بارشی همرفتی و از چهارشنبه آغاز و تا اواخر وقت جمعه ادامه دارد.

ظفر پور ابراهیم با اشاره به خسارت روستای گلدره، توضیح داد: بر اساس وضعیت اعلام شده در سیل گلدره تلفات جانی داشتیم و فوت یک دختر قطعی اعلام شده است.

*نظارت مستقیم شهردار پردیس بر اقدامات ستاد بحران

شهردار پردیس گفت که پردیس مانند سایر شهرهای شمال شرق استان تهران و کشور طی دو روز گذشته شاهد بارش نزولات آسمانی است و با وجود تداوم بارش های سنگین نزولات آسمانی و جاری شدن سیلاب با تلاش واحد خدمات شهری با مشکل خاصی مواجه نیست.

رضا کارخانه گفت: معاونت های خدمات شهری و فنی و عمرانی شهرداری پردیس پیش از این نسبت به اجرای اموری شامل اصلاح هندسی مسیرهای آبرو، لایروبی انهار و پاکسازی مسیل ها اقدام و با آمادگی کامل و واکنش سریع، معدود نقاط دچار آب گرفتگی را ساماندهی و مدیریت کردند.

وی افزود: بارش سنگین و بروز سیلاب مشکلی در معابر شهر پردیس در زمینه آبگرفتگی روی نداده و تردد شهروندان با کمترین اختلال نسبت به ادوار گذشته در جریان است.

*دستگاه های خدمات رسان جاجرود آماده باشند

سید رضا محسنیان بخشدار جاجرود هم گفت: با توجه به اطلاعیه اداره هوا شناسی مبنی بر هشدار سطح نارنجی است، دستگاه‌های اجرایی مانند ؛شهرداری ها ، دهیاری ها ، اداره راه ، پلیس راه و کلیه دستگاه های حوزه مدیریت بحران جهت پیشگیری و کنترل شرایط اضطراری ناشی از وقوع حوادث و سوانح مرتبط با سیلاب، ضمن حفظ و ارتقا آمادگی اقدامات لازم را در جهت پاکسازی مسیل ها و رفع خطر از ابنیه فنی راه ها در دست اقدام و اجرا دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا