امام جمعه پردیس:

تقویت فضای مجازی رویکرد جهاد تبیین در سال جدید است/ شهرستان پردیس بیمارستان، آرامستان، مصلا و مترو ندارد

امام جمعه پردیس گفت: رویکرد جبهه جهاد تبیین در سال ۱۴٠۱ باید حضور با قدرت و قوت در فضای مجازی باشد تا دشمنان نتوانند در این فضا با خطوط تهاجمی به ما حمله کنند.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر پردیس اظهار داشت: جهاد تبیین، داشتن روایت اول و پیوست رسانه‌ ای، راهبردهای بیان حقایق، پیروزی در جنگ شناختی، خروج از محاصره تبلیغاتی و مقابله با جریان تحریف و محدود نشدن در حرف و شعار و ابراز آمادگی صرف از طرف مسئولان و رسانه‌ها است.

خطیب جمعه پردیس با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب گفت: معظم له فرمودند: من چندبار تکرار کرده‌ام که کشور باید قوی بشود وما در فضای مجازی باید آنقدر قوی بشویم که دشمن نتواند هرطور خواست عمل بکند.

امام جمعه شهرستان پردیس افزود: جبهه انقلاب در مکتب شهید سلیمانی آموخته است که «میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست، اما شرط آن این است که نترسید و نترسیم و نترسانیم.

حسینی با اشاره به ترور سه روحانی جهادی و انقلابی در حرم رضوی، خاطرنشان کرد: حادثه دلخراش روز سه‌شنبه ۱۶فروردین در صحن پیامبر اعظم (جامع رضوی) دلها و جانهای امت اسلامی را جریحه‌دار کرد و این حادثه پس از بمب‌گذاری در کنار ضریح مقدس امام رئوف در سال ۷۱، دومین حادثه در حریم قدس رضوی است.

وی با اشاره به علل و عوامل این حادثه دلخراش ، بیان کرد: کارگردانی توطئه از سوی دشمنان، وحدت ‌شکنی در سطح جهان اسلام، انحراف افکار عمومی از مساله فلسطین و قدس در سطح منطقه‌ای، جبران ضربات سنگینی که به صهیونیستها وارد کردیم در مقابل راهبرد ضربه ایران با هزار چاقو و به چالش کشیدن گفتمان مقاومت، ایجاد و تشدید کدورت بین کشور افغانستان و ایران را می توان برخی از علل و عوامل این حادثه دانست.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: طی چهل سال گذشته ایران میزبان مهاجران افغانستانی از همه اقوام و مذاهب هستند و رزم و ایثار مهاجران افغان در دوران دفاع مقدس و تقدیم سه هزار شهید در دفاع از تمامیت ارضی ایران و سلحشوری و ایثارگری رزمندگان تیپ فاطمیون در کنار رزمندگان ایرانی در دفاع از حرم اهل‌بیت و حریم انقلاب اسلامی، گواه این ادعا است.

حسینی افزود: خدمت به محرومان آرمان و آرزوی روحانیت است و گروه‌های جهادی دانشجویی و طلبگی که در عرصه خدمات عمرانی و فرهنگی و اجتماعی و معیشتی در سراسر کشور فعال هستند و حرمت حریم اهل‌بیت و آستان‌های مقدس، مورد احترام همه مسلمانان از شیعه و سنی و حتی پیروان ادیان دیگر است و همه علمای شیعه و سنی و پیروان مذاهب و ادیان هتک حرمت حریم ملک پاسبان امام رأفت و رحمت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را محکوم می‌کنند.

*بازی جدید آمریکا برای فراراز توافق عزتمندانه

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: آمریکایی‌ها بازی جدید خود را این‌گونه راه انداخته‌اند که خروج ترامپ از برجام، تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران و ترور سردار سلیمانی، نه تنها مانع ایران نشده بلکه موجب توسعه برنامه هسته‌ای آنها و البته بدتر شدن شرایط آمریکا در منطقه شده است.

حسینی ادامه داد: سیاست‌های منطقه‌ای ایران که مبنای آن مقابله با نفوذ و تهدید ها ناشی از حضور نظامی نیروهای خارجی در منطقه است، و هیچ ارتباطی به برجام و خروج آمریکا از برجام ندارد ما به حضور نظامی غیر قانونی و نامشروع آمریکا در منطقه در هر زمان و مکانی پاسخ کوبنده و نابود کننده خواهیم داد کما اینکه تا الان پاسخ داده ایم.

*عقب‌نشینی اجباری آل‌سعود و آتش ‌بس در یمن

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به عقب نشینی اجبار آل سعود در یمن، اظهار داشت: حملات مداوم انقلابیون یمن به‌زیرساخت‌های اقتصادی و نفتی سعودی‌ها باعث شده تا در نهایت آل‌سعود با آتش‌بس ۲ ماهه در یمن موافقت کند. اعلام این آتش‌بس برای انصارالله و یمنی‌ها بعد از هشت سال یک پیروزی بزرگ است چرا که عملا باعث کاهش محاصره یمن می‌شود.

حسینی با بیان اینکه عملیات گسترده اخیر انصارالله یمن که ۱۸ هدف را مورد حمله قرار داد مهم و دارای پیام هایی است، توضیح داد:این عملیات خسارت های زیادی به عربستان وارد کرده به طوری که ۷۰ درصد تولیدات آرامکو متوقف و خط تولید این شرکت تخریب شد.

*اهمیت دانش‌ بنیان‌ ها در کشاورزی

وی با اشاره به اهمیت دانش بنیان ها در کشاورز ی، توضیح داد: گزارش‌ها و آمارهای وزارت نیرو و رسانه‌ های رسمی، به ‌خوبی نشان می‌دهد که چرا دانش‌بنیان‌شدن کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

خطیب جمعه پردیس ادامه داد: مصرف ۹۰ درصدی و هدر رفت ۶۷ درصدی آب در کشاورزی در کنار هزینه ۱۰۰ میلیون دلاری سالانه برای واردات بذر تنها بخشی از مشکلات کشاورزی سنتی ما به ‌شمار می ‌آید که امنیت غذایی کشور را هم تهدید می‌کند. بخش کشاورزی ما از عرصه دانش‌بنیان عقب مانده و چون کشاورزی یک علم است و باید این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

امام جمعه شهرستان پردیس اضافه کرد: برای دانش‌بنیان شدن کشاورزی، باید دستاوردهای علمی و فناوری‌های نوین موجود در کشور به‌دست کشاورزان برسد تا مورد استفاده قرار دهند و مسئولان باید خود را موظف بدانند مشکلات کشاورزان را به‌دانشگاه‌ها و مراکز علمی ارجاع دهند تا برای حل آن‌ها راهکار علمی ارائه شود با تامین بودجه برای انجام تحقیقات علمی و اجرای طرح‌های دانش‌بنیان است و پرهیز از تعجیل است.

*حضورنماینده مجلس در نماز جمعه

حسینی ضمن تقدیر از حضور و سخنرانی قبل از خطبه های زهره الهیان ، اظهار داشت: پردیس هم مانند تهران و ری ، اسلامشهر و شمیرانات ۳۰ نماینده دارد و باید این عزیزان در بین مردم و شهرستان حضور داشته باشند و مشکلات را از نزدیک ببینند و رفع حل کنند.

وی با اشاره به مشکلات گفت: شهرستان ۳۵۰ هزار نفری بیمارستان ، آرامستان ، مصلا و مترو ندارد و مسکن مهر مشکلاتشان را وقتی آدم می بیند و می شنود از مردم خجالت می کشد و و شرمنده آنها می شوی که حدود ۱۰ سال هست تمام زندگی اش را فروخته و ثبت نام کرده اما هنوز واحدش را تحویل ندادند هم درد مستاجری و هم درد بی پولی دارد تحمل می کند.

امام جمعه شهرستان پردیس ادامه داد: مشکلات بافت های صنعتی ، مشکلات شهر بومهن ، اسناد مالکیتی، بافت های فرسوده ، ترافیک سنگین، تعیین و تکلیف نشدن بناهایی که به صورت غیر مجاز ساخته شده اند و در حال حاظر بلاتکلیف هستند و آنهم بدون دادن خدماتی مانند آب و برق و گاز که بسیاری از مسئولین خارج از شهرستان باتوجه به مشکلات مسکن مهر مشکلات بومهن را فراموش کردند.

به گزارش ایرنا ، میز خدمت دادگستری شهرستان با حضور فریبرز عبدالمالکی رئیس دادگستری شهرستان برگزار و به مشکلات حقوقی نمازگزاران رسیدگی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا