تقدیر فرماندار پردیس از تلاش‌های فرهنگیان در دوران کرونا/ وضعیت شهرستان پردیس از ابتدای شیوع کرونا سفید بود

فرماندار شهرستان پردیس در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان از زحمات فرهنگیان برای ارتقای کیفیت سطح علمی و فرهنگی دانش آموزان در دوران کرونا تقدیر کرد.

به گزارش صبح پردیس، جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان با هدف بررسی وضعیت مدرسه اوقافی کرشت، مدرسه روستای باغکمش، تجاری سازی بخشی از بناهای آموزش و پرورش و تبادل نظر پیرامون راهکارهای ارتقای سلامت دانش آموزان در دوران کرونا برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام حسینی امام جمعه، لطفی معاون فرماندار، کمالی بخشدار جاجرود، شهرداران، رئیس و معاونان اداره آموزش و پرورش شهرستان و دیگر اعضا در محل سالن جلسات فرمانداری حضور داشتند.

عبدالعظیم رضایی فرماندار پردیس در ابتدای این دیدار با قدردانی از زحمات فرهنگیان در رابطه با آموزش حضوری و مجازی برای ارتقای سطح علمی و فرهنگی دانش آموزان گفت: از ابتدای شیوع کرونا وضعیت شهرستان به دلیل فرهنگ‌سازی مناسب، اطلاع رسانی عمومی و همکاری و مشارکت مردم و دستگاه ها سفید اعلام شده بود و ما علی‌رغم برگزاری امتحانات پایان سال گذشته، امتحانات نهایی و کنکور شرایط مناسبی را داشتیم.

وی افزود: فرهنگیان تمام تلاش خود را برای جبران کمبودهای آموزش حضوری در مباحث علمی و فرهنگی به کار گرفتند که جای تقدیر دارد و لازم است با توجه به شرایط حال حاضر شهرستان و افزایش خطر شیوع بیماری کرونا، این تلاش ها بیشتر شود.

رضایی همچنین ارائه آموزش های تحصیلی بر بستر فضای مجازی را نیازمند کنترل و نظارت بیشتر بر نحوه تدریس معلمان و یادگیری دانش آموزان دانست و تصریح کرد: آموزش و پرورش باید اشراف کاملی نسبت به نوع و چگونگی ارائه مطالب درسی برای دانش آموزان داشته باشد و پایش و اثربخشی آموزش های ارائه شده را نیز تا پیش از شروع امتحانات انجام دهد.

وی اظهار کرد: همچنین لازم است برآوردی از جمعیت دانش آموزی که دسترسی به امکانات لازم برای بهره گیری از آموزش های مجازی را ندارند، ارائه داده تا با استفاده از ظرفیت های شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر نسبت به رفع این کمبودها اقدام شود.

در ادامه رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان به تشریح مدارک و مستندات موجود و همچنین اقدامات انجام گرفته برای تعیین تکلیف مدرسه ساخته شده توسط اداره اوقاف و امور خیریه در روستای کرشت و ارائه گزارشی از روند ایجاد بناهای تجاری برای آموزش و پرورش و وضعیت مدرسه روستای باغکمش پرداخت.

رئیس دفتر موقوفه شرف النسا در روستای کرشت، همچنین عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر پردیس، شهردار و عضو شورای اسلامی شهر پردیس نیز نظرات و پیشنهادهای خود را ارائه کردند.

تبیین دستورالعمل موجود برای پایش سلامت جسمی دانش آموزان و تاکید بر فراهم سازی زمینه استفاده از مشارکت والدین در این امر از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

در پایان مقرر شد؛ وضعیت اسناد و مدارک موجود پیرامون مدرسه روستای کرشت طی جلسه ای در اسرع وقت و با حضور نمایندگان فرمانداری، آموزش و پرورش و اوقاف و امور خیریه مورد بررسی قرار گیرد، همچنین شهرداری پردیس برای اعطای مجوزهای لازم در زمینه تجاری سازی اماکن پیشنهادی از سوی آموزش و پرورش که در جلسه شورای آموزش و پرورش به تصویب رسیده اند، اقدام کند.

ارتباط گیری مدیران و مربیان ورزش و امور پرورشی مدارس با اولیا برای اجرای بهتر طرح پایش سلامت دانش آموزان، همکاری بیشتر شرکت عمران شهر پردیس در ایجاد اماکن تجاری برای آموزش و پرورش و برقراری کلاس های آموزشی یک ساعته با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای ارائه آموزش های تکمیلی و اخذ آزمون از دانش آموزان پایه دوازدهم از دیگر مصوبات این جلسه بود.

منبع: فرمانداری پردیس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا