با همکاری بنیاد نخبگان استان اردبیل و پارک فناوری پردیس؛

تفاهم‌نامه اجرای طرح صدف با همکاری پارک فناوری پردیس در استان اردبیل امضا شد

تفاهم‌نامه میان پارک فناوری پردیس و ‌بنیاد نخبگان استان اردبیل و شتابدهنده جاویدان برای همکاری در برگزاری سومین دوره طرح توانمندسازی صدف در استان اردیبل امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، مدیرکل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک فناوری پردیس در این مراسم گفت: علت شکست بسیاری از کسب و کار‌های نوپا عدم آموزش کافی برای شروع کارآفرینی است. در این زمینه لازم است به دانشجویانی که وارد دوره‌های شتابدهی می‌شوند، آموزش‌های پایه‌ای برای راه‌اندازی کسب و کار‌ها ارائه شود.

جباری پور ادامه داد: در بازار کار امروز، تمام کارآفرینان به دنبال جذب نیروی کاری هستند که علاوه بر آشنایی با اصول فنی کار، اصول مذاکره و بازاریابی و سایر توانایی‌های انجام کار که اصطلاحا مهارت‌های نرم نامیده می‌شوند را داشته باشند.

او افزود: مجموع ضعف‌های مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان، ما را به سمت ایجاد دوره طرح صدف سوق داد. در ابتدا این طرح در محدوده پارک فناوری پردیس برگزار می شد، اما در سال ۹۷ پیشنهاد برگزاری آن در سطح ملی مطرح شد و اینگونه بود که طرح صدف هم از نظر کمی و هم از نظر محتوایی گسترده‌تر شد و کم کم استان‌های بیشتری به این طرح ملحق شدند.

به گفته جباری پور با گسترش طرح صدف در سطح ملی کم کم ایده برون سپاری اجرای طرح توسط کارگزاران مختلف در کشور شکل گرفت و تصمیم گرفتیم تا از ظرفیت شتابدهنده‌ها، پار‌ک‌های علم و فناوری و بنیاد‌های نخبگان در استان‌ها استفاده کنیم.

مدیرکل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک فناوری پردیس گفت: نگاه ما در کمک به کارگزار‌ها این است که اجرای طرح صدف اگر برای آن‌ها درآمدی ندارد، هزینه هم نداشته باشد، به همین دلیل به آن‌ها کمک‌های مالی ارائه می‌کنیم. نگاه دیگر این است که کارگزاران اجرای طرح، خودشان هم از خروجی‌ها موفق طرح در حوزه کارآفرینی بهره‌مند شوند.

او افزود: دغدغه ما این است با گسترش محدوده طرح در سطح کشور، استان‌های مختلف از خروجی‌های آن بهره‌مند شوند و اجرای این طرح یک فرصت خوب برای پیشرفت اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی کشور باشد و مقدمه‌ای برای آموزش نیروی کار مفید کشور باشد.

جباری پور گفت: ما به دنبال این هستیم که طرح صدف یک مرحله گذر از دانشگاه به بازار کار باشد یعنی طرح صدف هدف نهایی نیست بلکه فقط یک گذرگاه از فضای آکادمیک به بازار کار است. ما در اجرای طرح صدف به دنبال هدفمند کردن دانشجویان و فارغ‌التحصیلان هستیم تا با کلیت اکوسیستم کارآفرینی آشنا شوند و با شناخت توانایی‌های خود بتوانند جایگاه خود را در این زمینه پیدا کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا