رئیس انجمن تعزیه شهرستان پردیس خبر داد؛

اجرای آیین سنتی تعزیه‌ در حسینیه سیاه‌بند بومهن

رئیس انجمن تعزیه شهرستان پردیس از برگزاری آیین سنتی تعزیه در حسینیه سیاه‌بند بومهن به مناسبت اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش صبح پردیس، به مناسبت اربعین حسینی و در جهت ترویج فرهنگ عاشورا و آشنایی نسل جوان با وقایع کربلا، آیین سنتی تعزیه‌خوانی هر ساله در قدیمی‌ترین حسینیه شهرستان که بیش از ۳۰۰ سال نیز قدمت دارد، با حضور مردم و مسئولان شهر بومهن برگزار شد.

حمیدی زاهدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بومهن گفت: مراسم ویژه تعزیه‌خوانی امسال با همکاری انجمن تعزیه شهرستان و با حضور جمعیتی بالای یک هزار و 500 نفر همراه بود که سر سفره اطعام اباعبدالله الحسین (ع) نیز پذیرایی شدند.

وی با اشاره به اینکه منطقه سیاه‌بند بومهن با بافتی قدیمی و مردم مذهبی در برپایی آیین‌های سنتی عزاداری امام حسین حضور پرشوری دارد، اظهار داشت: این مراسم با مشارکت شورای شهر بومهن هر سال از دهه اول محرم تا اربعین حسینی به شیوه کاملاً سنتی برگزار می‌شود که جمعیت بالایی از مردم بومهن در برپایی آن مشارکت دارند.

این عضو شورای شهر بومهن با بیان اینکه عده‌ای از مردم شرایط حضور و زیارت در کربلا و پیاده‌روی به مرقد امام مظلومان را ندارند، گفت: شورای شهر بومهن اقدام به برپایی مراسم‌های فرهنگی و برگزاری پیاده‌روی روز اربعین از حسینیه سیاه‌بند تا امام‌زاده مطهر بومهن را ترتیب داده که همراه با برنامه‌های فرهنگی- مذهبی مختلف اعم از مداحی، سینه‌زنی، تعزیه خوانی و… با مشارکت مردم بومی منطقه است.

همچنین حامد پور نصیبیان رئیس انجمن تعزیه شهرستان پردیس اظهار کرد: انجمن تعزیه شهرستان که زیر نظر انجمن تعزیه ایرانیان است تاکنون توانسته با شناسایی ۱۵ گروه تعزیه فعال در مناسبت‌های مختلف مذهبی به اجرا در سطح شهرستان پردیس بپردازد.

وی با بیان اینکه مردم این منطقه به اجرای تعزیه علاقه دارند و با شوق زیادی در مراسم‌ها شرکت می‌کنند، گفت: آنچه که واقعه عاشورا را زنده نگه می‌دارد اجرای مراسم‌های تعزیه و نمایش وقایعی است که در محرم سال 63 هجری قمری بر امام، اهل‌بیت و اصحاب امام رفته است.

رئیس انجمن تعزیه شهرستان پردیس افزود: جوانان و نوجوانان با روضه‌خوانی به درک درستی از وقایع کربلا نمی‌رسند و ما با اجرای تعزیه می‌توانیم آنها را با تاریخ عاشورا آشنا کنیم.

پور نصیبیان خاطرنشان کرد: این انجمن به برپایی دوره‌های آموزشی تعزیه در فرهنگسراها پرداخته است که از سن ۷ سال تا ۷۰ سال درخواست حضور در کلاس دارند.

وی گفت: انجمن تعزیه شهرستان با اجرای ۴۰۰ مجلس عزاداری از زندگی و وقایعی که برای ائمه پیش‌آمده می‌تواند به اجرای مراسم تعزیه در مناسبت‌های مختلف بپردازد.

تعزیه سیاه بند بومهن

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا