تعرفه بیمارستان شفا پردیس خصوصی است/ اورژانس بیمارستان الغدیر بومهن به زودی به بهره‌برداری می‌رسد/ تلاش برای ساماندهی تقاطع انتهای بلوار سفیر امید

فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به خصوصی بودن تعرفه‌های بیمارستان شفا شهر پردیس، گفت: مشکلات بیمارستان الغدیر شهر بومهن نیز در حال رسیدگی و به‌زودی شاهد افتتاح اورژانس این بیمارستان خواهیم بود؛ همچنین امیدواریم بتوانیم تقاطع انتهای بلوار سفیر امید را به‌زودی سامان دهیم.

به گزارش صبح پردیس؛ مرتضی حیدری در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سؤالات خبرنگاران مبنی بر اعتراض‌های زیاد شهروندان به وضع بیمارستان شفا، اظهار کرد: بیمارستان شفا به‌عنوان مرکز درمانی خصوصی فعالیت می‌کند و تعرفه‌های بیمارستان شفا به‌صورت خصوصی محاسبه می‌شود و بیمه‌های مختلف به میزان تعریف‌شده به پرداخت هزینه درمان می‌پردازند.
وی با اشاره به اینکه مردمان ساکن در شهرستان پردیس، متوسط درآمدی را دارند، افزود: مکاتباتی کردیم این بیمارستان تحت پوشش تعرفه‌های دولتی، شهروندان رضایت بیشتری از آن دارند؛ لذا دانشگاه شهید بهشتی نقش مؤثری در این زمینه دارد که پرداخت برخی هزینه‌ها به سمت یارانه‌های برود که دولت هنوز هم اختصاص می‌دهد.

حیدری بیمه‌ها را دومین موضوع دخیل در پرداخت هزینه‌های بیمارستان‌های خصوصی ازجمله بیمارستان شفا پردیس دانست و توضیح داد: بیمه‌های نیروهای مسلح، 5 درصد را از مراجعه‌کننده دریافت می‌کند و 95 درصد را دفترچه محاسبه می‌کند؛ بیمه‌های بنیاد شهید و ایثارگران 100 درصد هزینه را تقبل می‌کنند؛ بیمه تأمین اجتماعی برعکس است و 90 درصد را از مراجعه‌کننده می‌گیرد و تنها 10 درصد را بیمه تقبل می‌کند.

فرماندار پردیس تصریح کرد: ما تقاضایمان از تامین اجتماعی این است و مکاتبه نیز کردیم که این موضوع را برای شهرستان پردیس معکوس کند و لااقل 50 به 50 این سهم را تغییر دهد.

*اورژانس بیمارستان الغدیر به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار پردیس همچنین در خصوص وضعیت بیمارستان الغدیر گفت: تلاش ما بر این بود که قبل از فوت مرحوم جابر انصاری این پیرمرد 90 ساله که آرزویش افتتاح این بیمارستان قبل از فوت ایشان بود، بتوانیم این بیمارستان را راه‌اندازی شود که این آرزو را در دلمان گذاشتند؛ در حال حاضر نیز با خانواده‌اش صحبت کردیم.

حیدری افزود: موضوعی که در حال حاضر موردتوجه قرارگرفته است بخش تجاری بیمارستان است؛ البته تصور عام از تجاری چیز دیگری است که در این بیمارستان صدق نمی‌کند؛ بلکه اختصاص بخشی از فضای بیمارستان به‌عنوان گلخانه و اقلام عیادتی، مهدکودک برای کارکنان بیمارستان، داروخانه و غذاخوری بیمارستان است که اضافه بنا و تخلفاتش این موارد است.

وی با بیان اینکه این موارد مجدد پیش از افتتاح به تأیید وزارت بهداشت و درمان می‌رسد و اگر تخلفی باشد خود وزارت بهداشت به‌عنوان یک دستگاه تخصصی اساساً مجوز ایشان را صادر نمی‌کند، تصریح کرد: برخی شرط اثبات حسن نیت در ساخت این بیمارستان را کاهش 50 درصدی تعرفه بیمارستان ذکر کردند که البته تعرفه بیمارستان‌ها در سه قالب دولتی، خیریه و خصوصی است و کسی در شهرستان قادر به جابجایی این تعرفه‌ها نیست و یا برخی لیست کارکنان بیمارستان را دادند و درحالی‌که افراد موردنیاز بیمارستان برای جذب باید تخصص داشته باشند.

فرماندار پردیس بابیان اینکه این مراحل طی شده است و فرزند ارشد ایشان بعد از چهلم این مرحوم اینجا آمدند، تأکید کرد: امیدواریم که با انجام فاز جدید، افتتاح اورژانس این بیمارستان هرچه سریع‌تر انجام شود و این بیمارستان آماده بهره‌برداری شود.

حیدری از مطالعه مجدد در خصوص مشکلات ترافیکی تقاطع انتهای بلوار سفیر امید و مشکلات ناشی از آن خبر داد و گفت: شهرداری بومهن، شهرداری پردیس و شرکت  عمران پردیس، شرکت آزادراه تهران شمال، اداره راه‌ و شهرسازی در این زمینه باید به توافق برسند تا به‌این‌ترتیب بتوان تا زمان ایجاد آزادراه این وضعیت را سامان دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا