تعارض یک‌هزار و صد هکتار از اراضی کرشت با اراضی ملی/ احداث آرامستان پردیس در مراحل پایانی است

امین موقوفه شرف النسا کرشت پردیس گفت: در حال حاضر یک‌هزار و صد هکتار از اراضی موقوفه شرف‌النسا کرشت با اراضی ملی در تعارض است که برای رفع این تعارض در دادگاه‌های حقوقی اقامه شکایت شده و موضوع در حال پیگیری است.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس از فارس، حجت‌الاسلام سید محمد آقامیری امین موقوفه شرف النسا کرشت پردیس بعدازظهر امروز طی نشستی خبری درخصوص تعارض هزار و صد هکتار از اراضی این موقفه با اراضی ملی اظهار کرد: طی حکمی در تعارض ایجاد شده بین اراضی ملی و اراضی وقفی، حدود یک هزار و 600 هکتار از اراضی موقوفه شرف النسا کرشت جز اراضی ملی قرار گرفت که در کمیسیون ماده 56 دفتر موقوفه به این حکم اعتراض کرد.

وی گفت: ادعای منابع طبیعی این بود که در این محدوده حدود یک هزار و 600 هکتار اراضی ملی و فقط 102 هکتار مستثنیات است و تا به امروز مدعی مساحت یاد شده برای اراضی ملی هستند، پس از اعتراض موقوفه در کمیسیون ماده 56 مراجع قضایی رای به 600 هکتار مستثنیات داد و پانصد هکتار به مستثنیات اضافه شد.

امین موقوفه شرف النسا کرشت پردیس افزود: در حال حاضر پس از حکم قضایی یک هزار و صد هکتار از اراضی موقوفه در تعارض با اراضی ملی است که در دادگاه‌های حقوقی شکایتی در این خصوص ثبت شده و در حال پیگیری هستیم تا نتیجه رای قضات اعلام شود، موقوفه شرف النسا کرشت 160 سال سابقه و پنج هزار و 260 مستاجر دارد و باید به حقوق ساکنین احترام بگذاریم.

حجت الاسلام آقامیری با تاکید بر ضرورت اجرای درست قانون عنوان کرد: ما باید قانون را درست اجرا کنیم، اداره اوقاف با سازمان جنگل‌ها و اداره منابع طبیعی مدارا می‌کند تا گره‌ای از مشکلات مردم با اجرای تعهداتی که سازمان‌ها و نهادهای دولتی دارند، رفع شود.

وی افزود: سازمان اوقاف و سازمان جنگل‌ها نهادهای دولتی هستند که در قبال مردم تعهد دارند و نسبت به اسنادی که صادر کردند باید در قبال مردم پاسخگو و متعهد باشند.

امین موقوفه شرف النسا کرشت پردیس با بیان اینکه در میان مشکلات قانونی بین دو سازمان مردم نباید تحت فشار قرار بگیرند، خاطرنشان کرد: می‌توانیم با تعاون و همکاری حقوق مردم را مراعات کرده و در حین اجرای قانون نباید اجازه بدهیم که حقی از کسی ضایع بشود، متقاضیان واگذاری حقوق اراضی وقفی جنوب شهرستان پردیس در محدوده موقوفه شرف النسا کرشت قبل از هر اقدامی از دفتر این موقوفه استعلام بگیرند.

حجت الاسلام آقامیری تصریح کرد: متقاضیان پس از اینکه جواب استعلام را به صورت مکتوب دریافت کردند، می‌توانند کار خود را به راحتی انجام بدهند و با مشکلات احتمالی برخورد نکنند، بخش‌هایی از اراضی این موقوفه که در اراضی ملی واقع شده‌اند برای واگذاری حقوق مشکل دارند و اراضی که در بخش مستثنیات قرار دارند، برای واگذای حقوق مشکلی ندارند.

وی افزود: در نقل و انتقال حقوق موقوفه در ذیل اسناد، شرایط واگذاری حقوق، اجاره و شروط تعهدات قید شده حتما با هماهنگی دفتر موقوفه نقل و انتقال صورت بپذیرد، مستاجر باید همان کسی باشد که با خریدار معامله می‌کند و اگر اسناد معارض وجود نداشته باشد و به اشخاص ثانی و ثالث فروخته نشده باشد و یا حقوق خود را واگذار نکرده باشد می‌توانند خدمات از موقوفه دریافت کنند.

امین موقوفه شرف النسا کرشت پردیس با بیان اینکه انجام اقدامات قانونی تحویل زمین آرامستان شهرستان پردیس رو به پایان است، اذعان کرد: در توافقی که بین سازمان اوقاف و استانداری تهران اجرا شده امور این انتقال در مسیر خوبی قرار گرفته و تشریفات قانونی پایانی احداث آرامستان در حال انجام است.

حجت الاسلام آقامیری بیان کرد: پس از تایید اداره منابع طبیعی شهرستان پردیس، شهرداری پردیس از جهاد کشاورزی موضوع را پیگیری کرده‌اند و در حال صدور مجوز نهایی برای احداث آرامستان هستند، موقوفه شرف النسا کرشت با احداث آرامستان مشکلی نداشت پس از توافق با صدور مجوز 7 هکتار از اراضی را در اختیار قرار دادیم تا مشکل نبود آرامستان در شهرستان رفع و حل بشود.

وی با اشاره به محل احداث آرامستان ابراز کرد: محل آرامستان در ضلع جنوبی دانشگاه آزاد اسلامی پردیس تعیین شده که حدود 2 هکتار از اراضی واگذار شده از سوی منابع طبیعی و جهاد کشاورزی برای احداث آرامستان تایید و مجوز احداث صادر شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا