تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام در جاجرود + فیلم

پیکر مطهر دو تن از شهدای گمنام دفاع مقدس با حضور مسئولان شهرستان پردیس و در میان انبوه عاشقان فرهنگ ناب شهادت در سعیدآباد جاجرود تشییع شد.

به گزارش صبح پردیس، حبیب‌الله امیری رئیس بنیاد شهید شهرستان پردیس اظهار کرد: این دو شهید 16 و 21 ساله بودند که در دو منطقه مجنون و فاو به شهادت رسیدند.

وی افزود: این دو شهید بزرگوار در دو عملیات خیبر و والفجر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

رئیس بنیاد شهید پردیس با اشاره به اینکه امروز درگیر فتنه‌های آخرالزمان هستیم، خاطرنشان کرد: شهدا می‌آیند و رخ نشان می‌دهند تا مردم از مسیر درست منحرف نشوند و تجلیل پیوند با ولایت صورت می‌گیرد.
امیری ادامه داد: در این مراسم که مردم شهیدپرور حضور داشتند تا ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی و شهدای هشت سال دفاع مقدس فرهنگ شهادت و یاد و خاطره شهدا را گرامی دارند.

گفتنی است؛ پیکر پاک این دو شهید پس از تشییع در بوستان شهدای گمنام جاجرود به خاک سپرده شد و پس س از سال‌ها دوری از وطن آرام گرفت.

*فرمانده سپاه استان تهران: شهدای دفاع مقدس وجوه تشابه زیادی با شهیدان کربلا دارند/ مردم مقابل دشمنان ایستاده‌اند

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت: شهدای دفاع مقدس با لبیک به امام خود در جبهه‌های جنگ حضور پیدا کردند و شهدای کربلا نیز به حضرت سیدالشهدا (ع) لبیک گفتند.

سردار علی نصیری در حاشیه تشییع پیکرهای پاک دو شهید گمنام در روستای سعیدآباد شهرستان پردیس در خصوص حضور پرشور شهروندان پردیسی و روستاییان این منطقه در این آیین باشکوه اظهار داشت: امروز روز اول ماه محرم و مصادف با آغاز هفته دفاع مقدس است که مردم عزیز و شهیدپرور جاجرود در شهرستان پردیس با حضور پرشور خود، دو شهید گمنام دفاع مقدس را تشییع و تدفین کردند.

وی گفت: حضور شهدای گمنام در این زمان در جاجرود معنا و مفهوم ویژه‌ای دارد و مقارن شدن هفته دفاع مقدس با آغاز ماه محرم بیانگر اهمیت موضوع است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران افزود: اینکه شهیدان با تأسی از شهدای کربلا به جبهه‌های جنگ اعزام شدند و با آغاز دهه اول محرم با تفحص در مناطق جنگی، خود خواستند که یافته شوند تا امروز در سعیدآباد تشییع و تدفین شوند، پیام‌های مهمی دارد.

نصیری ادامه داد: این شهدا چند ویژگی داشتند؛ ابتدا اینکه شهدای هشت سال دفاع مقدس برای اسلام در جبهه‌های جنگ حضور پیدا کردند و شهدای کربلا نیز برای احیای دین جد و پیامبر خود به جنگ پرداختند.

وی اضافه کرد: دومین مورد این است که شهدای دفاع مقدس با لبیک به امام خود در جبهه‌های جنگ حضور پیدا کردند و شهدای کربلا نیز به امام خود، حضرت سیدالشهدا (ع) لبیک گفتند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران تصریح کرد: شهدای کربلا در این راه جان خود را در دست گرفتند و گفتند بارها اگر زنده شویم، باز هم در این مسیر قرار خواهیم گرفت و شهید می‌شویم.

نصیری اظهار کرد: شهدای دفاع مقدس نیز همین‌گونه بودند و در وصایای خود این مورد را بارها اعلام کرده‌اند.

وی افزود: شهدای عزیزی که امروز تشییع و تدفین شدند، بیش از ۳۲ تا ۳۳ سال از شهادتشان می‌گذرد و پیکر پاک آن‌ها امروز این‌چنین باشکوه تشییع می‌شود و این برای ما نکاتی را بیان می‌کند که ایستادگی مقابل دشمنان و کسانی است که امروز هدفشان ضربه زدن به اسلام و انقلاب است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با بیان اینکه امروز شهدا در این منطقه به ما یادآوری می‌کنند که ما چه کاری را باید انجام دهیم، گفت: امیدواریم حضور این دو شهید باعث برکت و خیر برای ساکنان شود و مدیون شهیدان نباشیم.

*فرماندار پردیس: شهدای گمنام فانوس رسیدن به هدایت هستند

فرماندار شهرستان پردیس گفت: شهدای گمنام فانوس راه برای رسیدن به هدایت هستند و جایگاه ویژه‌ای دارند.

مرتضی حیدری در حاشیه تشییع پیکرهای پاک دو شهید گمنام با حضور فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران در روستای سعیدآباد شهرستان پردیس اظهار داشت: شهدا شمع محفل بشریت محسوب می‌شوند و شهدای گمنام فانوس این راه برای رسیدن به هدایت هستند.

وی گفت: مدت‌ها بود مردم ولایتمدار و شریف روستای سعیدآباد بخش جاجرود تقاضا داشتند تا پذیرای شهدای گمنام در این منطقه باشند که امروز به این خواسته خود رسیدند.

فرماندار شهرستان پردیس افزود: حضور این دو شهید فضای شهرستان پردیس را عطرآگین کرد و حضورشان روح شهدا و امام راحل را دوباره زنده کرد.

حیدری ادامه داد: مردم جاجرود از اینکه توانستند میزبانی دو شهید گلگون‌کفن هشت سال جنگ تحمیلی را داشته باشند، بسیار قدردان هستند.

وی اضافه کرد: امیدواریم حضور این دو شهید که با شکوه خاصی تشییع و تدفین شدند، باعث هدایت همه ما به سمت حق و حقیقت باشد و ولایتمداری و پیروی از آن‌ را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

*امام جمعه پردیس: مردم ایران انقلابی و پیرو شهدا و عاشورا هستند

امام جمعه پردیس گفت: مردم ایران مردمی انقلابی، ولایی و پیرو شهدا، عاشورا و محرم هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین توسلی در حاشیه تشییع پیکرهای پاک دو شهید گمنام با حضور فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران در روستای سعیدآباد شهرستان پردیس اظهار داشت: نخستین روز ماه محرم و هفته دفاع مقدس با حضور دو مهمان گران‌قدر و دو شهید گمنام که مایه برکت برای منطقه هستند، در شهرستان پردیس آغاز شده است.

وی گفت: معنویت عاشورا و هفته دفاع مقدس امروز با طراوت بیشتر حضور این دو شهید عزیز افزایش یافت و شهدای گلگون‌کفن دفاع مقدس با شکوه خاصی تشییع و تدفین شدند.

امام جمعه پردیس افزود: مردم ما مردمی انقلابی، ولایی و پیرو شهدا، عاشورا و محرم هستند و زن و مرد با اینکه مقابل تابش نور شدید آفتاب قرار دارند؛ اما حضور گسترده‌ای در این مراسم داشتند.

توسلی ادامه داد: هیأت‌های مذهبی، برادران، خواهران، بسیجیان، مسؤولان، روحانیان، خانواده‌های معظم شهدا و … باشکوه و بسیار گسترده در مراسم شرکت کردند و این بخشی از دین ماست که به شهدا داریم و آن را امروز و روزهای دیگر ادا کرده و خواهیم کرد.

*فرمانده انتظامی پردیس: مردم ایران مشت محکمی بر دهان رئیس‌جمهوری یاوه‌گوی آمریکا می‌زنند
فرمانده انتظامی شهرستان پردیس گفت: مردم ایران مشت محکمی بر دهان رئیس‌جمهوری آمریکا که چند روز پیش با یاوه‌گویی‌های خود در سازمان ملل متحد به ملت ایران توهین کرد، می‌زنند.

غلامرضا حسنوند در حاشیه تشییع پیکرهای پاک دو شهید گمنام با حضور فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران در روستای سعیدآباد شهرستان پردیس، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: حضور این دو شهید هشت سال دفاع مقدس در نخستین روز ماه محرم‌الحرام باعث خیر و برکت برای مردم منطقه می‌شود و تأثیر بسزایی در حوزه فرهنگ و تقویت فرهنگ اسلامی و انقلابی خواهد داشت.

وی گفت: موضوع امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ ایثار و شهادت در این نوع مراسم‌ زنده می‌شود که اهمیت بسیاری دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس افزود: جوانانی که امروز در مراسم تشییع شهدای دفاع مقدس حضور پیدا کردند، مایه افتخار هستند و باعث مباهات است که این جوانان با سن‌های کم در این مراسم‌ حضور پیدا می‌کنند.

حسنوند ادامه داد: خدا را شاکریم که در این مراسم حضور داریم؛ زیرا حضور شهدا همیشه باعث وحدت و انسجام در جامعه شده و خواهد شد.

وی اضافه کرد: هر زمانی که احساس کردیم جامعه نیاز به وحدت و انسجام دارد، مردم ما با حضور پرشکوه خود باعث شدند تا خط بطلانی بر اهداف بدخواهان نظام اسلامی کشیده شود.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس تصریح کرد: حضور مردم از اقشار، سلایق و رده‌های سنی مختلف در این مراسم‌ باعث شده تا نماد و هماهنگی اسلام و تشیع به رخ جهانیان کشیده شود.

حسنوند اظهار کرد: امروز مشت محکمی بر دهان رئیس‌جمهوری آمریکا که چند روز پیش با یاوه‌گویی‌های خود در سازمان ملل متحد به ملت ایران توهین کرد، زده شد و این حضور نشان می‌دهد که مردم مقابل دشمنان و استکبار با اقتدار، همدلی و با تمام توان می‌ایستند و برای حفظ دستاوردهای نظام و انقلاب رودرروی ابرقدرت‌ها با افتخار ایستادگی خواهند کرد.

منابع: فارس/صدا و سیما

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا