تشکیل کمیته‌های آموزشی و برآورد آموزش‌های موردنیاز جامعه هدف شهرستان پردیس/ تقدیر از دانش آموخته‌های صاحب شغل فنی و حرفه‌ای پردیس

تشکیل کمیته‌های آموزشی و برنامه‌ریزی برای برآورد آموزش‌های موردنیاز جامعه هدف در شهر پردیس، تقدیر از دانش آموخته‌های فنی و حرفه‌ای شهر پردیس که مشغول به فعالیت شده و موفقیت‌هایی را کسب کرده‌اند و برگزاری دومین جشن کار در سال آتی و تدوین برنامه آموزشی سال آینده از مصوبات جلسه شورای مهارت شهرستان پردیس بود.
به گزارش صبح پردیس؛ جلسه شورای مهارت شهرستان پردیس با حضور فرماندار شهرستان پردیس، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران و مسئولان ادارات مرتبط برگزارشده و در ابتدا گزارشی از فعالیتت های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان طی سال 95 به‌صورت تصویری ارائه شد.
در ادامه مرتضی حیدری فرماندار شهرستان پردیس از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به‌عنوان یکی از بازوهای مهم مبارزه با بیکاری و تکمیل‌کننده چرخه دانش و مهارت در کنار آموزه‌های دانشگاهی نام برد و دستیابی آسان جوانان جویای کار را مهارت، بهترین پل ارتباطی جامعه با دانش و تخصص دانست.
وی افزود: با ارائه مقایسه‌ای در بخش کشاورزی، یکی از بهترین نمودهای کسب مهارت را بالا بردن شناخت و یادگیری عملی آمیخته با علم روز ذکر کرد و ایجاد بستر مناسب برای استفاده از سنت در کنار نوآوری را یکی از بهترین راه‌های ایجاد اشتغال و کسب درآمد دانست.
همچنین مجید تهرانیان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، توجه ویژه به مهارت را مؤثرترین قدم درزمینه اشتغال دانست و اظهار کرد: امروزه عدم کارایی مناسب مدارک دانشگاهی در کسب‌وکار و نبود مهارت همچنین عدم اعتقاد به فرهنگ کار یکی از مشکلات نسل جوان کشور است.
وی افزود: در سال گذشته از 160 هزارنفری که آموزش‌دیده‌اند، 40 هزار نفر کارمندان دولت و 120 هزار نفر نیز از فعالان بخش خصوصی بودند.
در ادامه جلسه صادق بنیادی معاون سیاسی و انتظامی فرماندار پردیس نیز به فرهنگ غلط پشت‌میزنشینی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: جوانان بعد از دانشگاه به دنبال کسب شغل اداری هستند و کار در محیط‌های صنعتی و کشاورزی را نمی‌پسندند؛ درصورتی‌که مهم‌ترین بخش برای پیشرفت و آبادانی جامعه بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی است.
در ادامه حاضرین در جلسه دیدگاه‌های خود را پیرامون چگونگی ترغیب جوانان به فراگیری آموزش‌ها تخصصی و ایجاد زمینه اشتغال افراد آموزش‌دیده بیان کردند و در پایان مقرر شد کمیته آموزشی و برنامه‌ریزی تشکیل و هماهنگی دستگاه‌ها و ادارات را برای برآورد دوره‌های آموزشی موردنیاز شهرستان پردیس انجام دهد.
تقدیر از دانش‌آموخته‌های فنی و حرفه‌ای که مشغول به فعالیت شده و موفقیت‌هایی را کسب کرده‌اند و برگزاری دومین جشن کار در سال آتی و تدوین برنامه آموزشی سال آینده از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا