تشدید نظارت بر نقل و انتقال دام در شهرستان پردیس 

جلسه کمیته پیشگیری و کنترل شیوع بیماری‌های دامی در شهرستان پردیس به ریاست صمد جلیلوند معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار و در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری پردیس، در ابتدای این جلسه رئیس اداره دامپزشکی شهرستان با ارائه گزارشی در خصوص وضعیت بیماری تب برفکی و تبعات احتمالی آن و همچنین اقدامات اداره دامپزشکی در این خصوص، خواستار مراقبت فعال و پایش حیات وحش و زیستگاه‌های شهرستان همچنین تشدید کنترل گواهی‌های حمل بهداشتی دام و طیور زنده برای پیشگیری از شیوع این بیماری شد.

در ادامه معاون فرماندار پردیس با تاکید بر اهمیت آگاه سازی روستاییان و بهره‌گیری از کمک دهیاران در این خصوص گفت: بخشداری ها و ادارات جهاد کشاورزی، محیط زیست و دامپزشکی باید طی نشستی با دهیاران ضمن تبیین وضعیت موجود، نسبت به آگاه سازی دهیاران از اهمیت کنترل کامل دام‌ها در روستاها اقدام کنند.

همکاری نیروی انتظامی برای کنترل گواهی‌های حمل بهداشتی دام و طیور، ارسال گزارش فوری بروز هرگونه بیماری و تلفات دامی در روستاها به اداره دامپزشکی و اطلاع رسانی به روستاییان از زمان توزیع سم و واکسن از مصوبات این جلسه بود.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا