رئیس پارک فناوری پردیس:

تسهیلات مالی با مصوبه قانونی در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفت

رئیس پارک فناوری پردیس گفت: مهم ترین اتفاق امسال پیاده سازی قانون جهش دانش بنیان هست و تسهیلات خوبی با مصوبه قانونی در اختیار شرکت های دانش بنیان و فناور قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس، مهدی صفاری نیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معافیت مالیاتی پرسنل شاغل در پارکهای فناوری که پیش از این در دیوان عدالت اداری مورد ابهام بود در قانون تصریح شد، انگیزه زیادی به متخصصین و شرکتهای دانش بنیان می دهد.

وی با اشاره به تسهیلات قانون جهش دانش بنیان، توضیح داد: پس از تصویب دو آیین نامه جدید، هزینه های تحقیق و توسعه شرکتهای بزرگ ، اعتبار مالیاتی محسوب می شود.

رئیس پارک فناوری شهرستان پردیس گفت: تصویب این قانون برای شرکت‌هایی که در مجموعه پارک فناوری فعال هستند بخشی از هزینه های سربار را کاهش می دهد و جذب و نگهداشت نیروی متخصص را که مهم ترین معظل شرکتهای دانش بنیان است را مرتفع می کند.

صفاری نیا ادامه داد: تامین زیر ساخت شرکت های فناور بخش دیگری از مشکل شرکت‌ها بود که بر اساس قانون جهش مجموعه های تامین کننده زیر ساخت مانندآب، برق منطقه ای و مخابرات مکلف به تامین زیر ساخت ها شدند و در این راستا توانستیم اقدامات بهتری انجام بدهیم اما ایده آل ایجاد زیر ساخت ها برای فعالیت شرکت های دانش بنیان فاصله داریم.

*شرکت‌های دانش بنیان به رفع مشکلات صنایع بزرگ کمک می‌کنند

وی افزود: ورود شرکت ها به معضلات صنایع بزرگ کشور به ویژه صنایع دولتی امسال با قانون جهش تسهیل شد آیین نامه اجرایی ورود شرکتهای دانش بنیان به حوزه صنعت آب، برق، کشاورزی، دیپلماسی خارجی و تعاملات با وزارت اقتصاد و دارایی به تصویب هیات وزیران رسیده و وارد فرآیندهای اجرایی شده است.

رئیس پارک فناوری پردیس گفت: قانون زمینه و تسهیل استفاده از ظرفیت فناوری و فنی شرکت های دانش بنیان را برای صنایع بزرگ فراهم کرده است، یا صنعت برق تفاهم نامه امضا شده که قابل تسری به سایر بخش ها نیز هست.

صفاری نیا گفت: نمایشگاه اختصاصی پتروشیمی را در مجموعه پارک فناوری برای ارتباط بیشتر شرکتهای فناور با پتروشیمی برگزار کردیم و کار با حوزه صنعت و معدن را در دست اقدام و اجرا داریم.

وی افزود: هدف اصلی ما استفاده ازشرکت های دانش بنیان برای حل معضلات کشور است و برخی از مشکلات صنایع بزرگ کشور با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان رفع و حل شده است.

*قانون شرکت‌های دانش بنیان محدود به شرکت‌های داخل پارک فناوری نیست

رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه قانون شرکت‌های دانش بنیان محدود به شرکت‌های داخل پارک فناوری نیست، توضیح داد: بخش مهمی از این ظرفیت را می توانند شرکت های دانش بنیان را در هر نقطه استفاده کنند اما بخشی از قوانین مشمول شرکت‌هایی است که در پارک‌های فناوری مستقر هستد این نوع شرکت‌ها اگر دانش بنیان باشند از مزایای دانش بنیانی و مزایای قانونی استقرار در پارک‌های فناوری استفاده کنند و اگر هم دانش بنیان نباشند می توانند از مزایای استقرار در پارک‌های فناوری استفاده کنند.

صفاری نیا با اشاره به سایر تسهیلات اظهار داشت: استفاده از ظرفیت صندوق هادر حوزه تامین مالی مجموعه، ضمانت حسن انجام کار، تسهیلات محدودی که برای نمونه سازی می توانند استفاده کنند، معافیت مالیاتی ورود به بازار و حمایت دولت در برخی از الزاماتی که برای خرید محصولات اعمال می شود بخش دیگری از تسهیلات در قانون جهش دانش بنیان است.

وی گفت: شهرهای بزرگ مراکز رشد علم و فناوری، دانشگاه‌های بزرگ مراکز رشد و در همه استان‌ها پارک فناوری دارند و پارک فناوری پردیس در تهران دو شعبه برای تیم‌های نوپا و استارتاپی دارد.

رئیس پارک فناوری پردیس افزود: در سالجاری تاکنون ۸ مجموعه نمایشگاهی برای صادرات محصول در خارج از کشور برگزار شده است و تعدادی از مجموعه ها در هفته نوآوری در ازبکستان حضور داشتند و قرار دادهای خوبی منعقد کردند و این نوع نمایشگاه ها به صورت مستمر ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا