تراکم جمعیت دانش‌آموزان در پردیس و بومهن بالا است

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس گفت: مدارس فازهای یک تا چهار در شهر جدید پردیس و مدارس شهر بومهن تراکم جمعیت دانش‌آموزی بالایی دارند و ساخت مدارس جدید برای کاهش این تراکم ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، مصطفی حسنوند اظهار داشت: در بومهن ۳۲ مدرسه داریم که از این تعداد ۲۸ مدرسه به دلیل تراکم بالای دانش آموزان در ۲ شیفت فعالیت دارند.

وی ادامه داد: بنیاد برکت ساخت ۲ مدرسه در مناطق هوا فضا و شهرآباد بومهن را در درست ساخت دارد و تا ۱۰ روز آینده به بهره برداری می رسد.

حسنوند اضافه کرد: اما ساخت این مدارس پاسخگوی تراکم بالای دانش آموزان بومهن نیست و ساخت دست کم ۱۰ مدرسه تراکم جمعیت دانش آموزان این شهر را کاهش می دهد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس گفت: خیران مدرسه ساز برای ساخت مدرسه به ما مراجعه می کنند اما زمین مناسب در اختیار نداریم و در این راستا از شهرداری برای تخصیص زمین مناسب برای ساخت مدرسه توسط خیران کمک می خواهیم.

حسنوند با اشاره به ضرورت بازسازی برخی از مدارس شهر بومهن، توضیح داد: مدارسی که شرکت عمران ساخته است نیاز به باز سازی ندارد اما در این شهر برخی مدارس نیاز به بازسازی دارند و به دلیل کمبود فضای آموزشی نمی توانیم دانش آموزان را به محل دیگری انتقال بدهیم و مدارس را بازسازی کنیم.

وی با بیان اینکه رشد جمعیت دانش آموزان در شهرستان پردیس حدود ۱۲ درصد است، اظهار داشت: جمعیت دانش آموزان شهرستان در ابتدا ۱۶ هزار نفر بود و در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار دانش آموز داریم و این تعداد پس از بارگزاری کامل جمعیت در واحدهای مسکن مهر چند برابر می شود.

*در حوزه تامین زیرساخت آموزشی کمبود داریم

رئیس اداره آموزش و پرورش این شهرستان با تاکید به ضرورت تامین زیرساخت های آموزشی برای جمعیت آتی پردیس، اظهار داشت: با جمعیت فعلی مشکل کمبود امکانات آموزشی داریم و به طور قطع برای جمعیت آینده با این تعداد فضای آموزشی به مشکل بر می خوریم و افزایش تعداد فضاهای آموزشی در شهرهای این شهرستان ضروری است.

حسنوند گفت: در حال حاضر ۱۲۳ کد واحد آموزشی از ۸۴ مدرسه داریم و به زودی ۲ مدرسه در بومهن، یک مدرسه در فاز هشت، یک واحد آموزشی در فاز ۱۱ و یک مدرسه در فاز پنج به آموزش و پرورش تحویل می شود.

وی افزود: با استناد به قانون ماده ۲۸ در حدود ۲۷۰ نفر دانش آموخته تربیت معلم از طریق آزمون جذب شدند و وضعیت آموزشی را با خرید خدمات مربیان پیش دبستانی و یا افرادی که رشته آنها متناسب با نیازهای آموزش و پرورش بود ارتقا دادیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس گفت: بر اساس قانون در شهرهای جدید به ازای ساخت هر ۴۰۰ واحد مسکونی یک واحد آموزشی باید ساخته شود و در حال حاضر حدود ۳۳ هزار واحد در فازهای ۱۱ و هشت ساخته شده و از نظر فضای آموزشی کمبود داریم و مدارس اجتماع محور را هنوز به ما تحویل نداند.

حسنوند با تاکید بر ضرورت حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان در بازگشایی مدارس، اظهار داشت: در بازگشایی مدارس تابع دستور العمل های ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و همه مدارس در سطح شهرستان، تدریجی و به صورت شیفت بندی با رعایت فاصله اجتماعی بازگشایی شدند.

وی با اشاره به رتبه آموزشی شهرستان، توضیح داد: در حوزه آموزشی حائز رتبه پنجم در بین ۲۱ منطقه هستیم و در آزمون سراسری امسال ۱۸۹ دانش آموز شهرستان در دانشگاه های دولتی پذیرفته شدند و ۳۰ داوطلب پذیرفته شده در آزمون سراسری با رتبه زیر یک هزار داشتیم و در رشته ورزش تکواندو دانش آموزان ما رتبه جهانی کسب کردند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پردیس گفت: در شهرستان پردیس هشت دبیرستان و هشت هنرستان دخترانه و پسرانه فعال هستند و کلاس‌های عملی آنها با شیفت بندی و رعایت دستور العمل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا