ترامپ واقعیت‌های تاریخی را تحریف کرد/ محتوای کاپیتولاسیون فروش ایران به آمریکایی‌ها بود

امام جمعه پردیس با بیان اینکه ترامپ تحریف واقعیت‌های تاریخ را انجام داد، گفت: محتوای کاپیتولاسیون، فروش ایران به آمریکایی‌ها بود.

به گزارش صبح پردیس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین توسلی ظهر امروز در جمع شماری از مردم و مسؤولان پردیس در واکنش به سخنان ترامپ اظهار کرد: یاوه‌گویی‌های ترامپ در شأن و شخصیت خودش است.

وی ادامه داد: توهین‌هایی که به ملت ایران شد، در شأن و شخصیت خود ترامپ است و او تحریف واقعیت‌های تاریخ را انجام داد؛ این تحریف را در اسم بردن مجعول از خلیج فارس انجام داد.

امام جمعه پردیس با اشاره به اینکه ترامپ ایران را حامی تروریسم معرفی کرده است، افزود: این هم یک تحریف در واقعیت جهان است؛ زیرا خودشان پرورش‌دهنده و حامی تروریسم بین‌الملل هستند.

توسلی با بیان اینکه این حرف‌ها حتی از منظر افرادی که کمتر توجه به واقعیت‌های تاریخ دارند، هم محکوم است، تصریح کرد: همه ملت‌های آزاده و شخصیت‌های مهم و حتی کشورهای هم‌پیمان آمریکا سخنان ترامپ را محکوم کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری فرمودند بعضی‌ها باورشان این بود که ما برویم و در برجام مذاکره کنیم؛ وگرنه دشمنی آمریکا با ما بیشتر می‌شود، اضافه کرد: امروز ما مذاکره کردیم و توافق‌نامه امضا شد؛ نه‌تنها دشمنی آمریکا کمتر نشد، بلکه بیشتر هم شد و نقض آشکار تعهداتشان را مرتکب شدند.

امام جمعه پردیس با اشاره به اینکه تحریم‌های جدید را علیه ایران اعمال کردند، تصریح کرد: شخصیت‌های حقوقی ما را مشمول تحریم قرار دادند و همچنین بسیاری از تعهداتشان را اجرایی و به لحاظ حقوقی هم به تعهداتشان در برجام عمل نکردند و به لحاظ بین‌المللی، خلاف حق و واقعیت‌ها حرف زدند.

توسلی با بیان اینکه از نظر همه آزادی‌خواهان و کسانی که حقیقت را درک کردند، حرف‌های ترامپ و نقض برجام محکوم است، اضافه کرد: ما هم این حرکت را محکوم می‌کنیم.

وی با اشاره به موضع و افشاگری امام خمینی (ره) نسبت به کاپیتولاسیون، این امر را شروع یک انحراف رسمی در ایران معرفی کرد و افزود: کاپیتولاسیون مصونیت خارجی‌ها را حتی با اعمال جرم و جنایت و کارهای خلاف را برای آن‌ها به‌ویژه آمریکایی‌ها به همراه داشت.

امام جمعه پردیس با بیان اینکه خارجی‌ها در جریان کاپیتولاسیون از مصونیت قضایی برخوردار بودند، این قرارداد را خطای بزرگ استراتژیک رژیم طاغوت دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های امنیتی و قضایی در جریان آن حق برخورد نداشتند تا دولت آمریکا با آن‌ها برخورد کند.

توسلی با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) مقابل جریان کاپیتولاسیون ایستاد و با آن‌ها برخورد کرد، اظهار کرد: محتوای کاپیتولاسیون فروش ایران به آمریکایی‌ها بود و قابل قبول نبود؛ زیرا حق ویژه‌ای برای خارجی‌ها در این قرارداد در نظر گرفته شده بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا